Administratör, Norrköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsuppgifter

Som administratör ansvarar du för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, meddelar ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera till kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom ditt område.

I rollen som administratör kan följande arbetsuppgifter förekomma:



Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, postöppning/e-post.



Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering och återkrav.



Chefsstöd: Protokollskrivning/minnesanteckningar samt förbereda överprövningsärenden och skrivningar av beslut



Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.



 

Kvalifikationskrav


• Gymnasieutbildning med godkända betyg i kärnämnena
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av administrativa arbetsuppgifter.
• Kunskaper inom dokumenthantering.
• Utbildning och/eller erfarenhet i registrering.
• Mycket goda kunskaper i MS Office.
• Mycket goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.
• God läsförståelse i engelska.
• Förstå grunderna i enklare ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.
• B-körkort.

Vi ser det meriterande om du har arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor samt har kunskaper i förvaltningsrätt.

Som person förväntas du vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid, men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Placering i Norrköping.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer senast den 17 januari 2016. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 januari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024