OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en administrativ och supporterande roll med fokus på affärsmässighet i ett spännande bolag inom finansbranschen? Hos Aros Kapital präglas bolaget av en stark entreprenörsanda med frihet under ansvar! Söker du ett jobb där du som medarbetare sätts i fokus och inte bara blir en i mängden? Vi välkomnar dig som är driven och strävar efter höga resultat att söka till Arosfamiljen redan idag!
OM TJÄNSTEN
Tillsammans med Academic Work söker Aros Kapital en person som ska jobba med affärsstöd till sitt fantastiska kontor i Nya Gårda. På factoringavdelningen där du kommer att stötta upp hanteras fakturaköp där bolaget köper både inhemska fakturor och exportfakturor.
Aros Kapital erbjuder finansiella tjänster inom factoring, kredithantering, företagslån, inkasso samt juridik. På Aros är de experter på företagsfinansiering för små och medelstora företag. Men trots att de gör samma saker som banken är de inga direktörer, de är entreprenörer. Aros tror på innovation, inte förlegad tradition, de ser människan när andra bara ser siffror.
Som affärsstöd kommer du att bli en del av ett drivet team där kulturen på organisationen präglas av stark entreprenörskänsla och ambition. Du erbjuds stora möjligheter att själv påverka ditt arbete och uppmanas att komma med egna initiativ och förbättringsförslag. Aros Kapital ställer höga krav på sina anställda och är samtidigt duktiga på att premiera engagemang, fokus och positiv inställning.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Aros Kapital.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som affärstöd kliver du in i en stöttande, administrativ funktion till deras factoringavdelning. Dina kollegor kommer att engagera sig i din utveckling likväl du engagerar dig i de samarbeten du stöttar upp i. Du kommer exempelvis att:
* Hantera och var behjälplig i deras telefonväxel samt svara på inkommande mail.
* Administrera och hantera frågor kopplade till försäkringar och hantera dessa i deras system.
* Administrera manuella fakturor som ej överförts digitalt till Aros Kapital affärssystem.
* Hantera kundwebb-händelser.
* Arbeta och ansvara för förfallna listor och förfallna fakturor ihop med inkassoavdelningen.
VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare arbetat i liknande supporterande och administrativ roll där det förväntas att du levererar hög service och kvalité i dina arbetsuppgifter.
* Har goda kunskaper i det svenska och det engelska språket i tal och skrift.
* Har goda kunskaper i officeprogrammen.
Det är meriterande om du:
* Tidigare erfarenhet av affärssystem.
* Har studerat ekonomi (gymnasieutbildning inkluderat).
Som person är du analytisk lagd och trivs i att arbeta i en administrativ tjänst. Du ser vikten av ett professionellt bemötande gentemot såväl kunder som kollegor samtidigt som du sprider energi och positivitet. Vidare ser vi att har en lösningsorienterad inställning och trivs med att arbeta i ett högt tempo, vilket kan förekomma då du ofta kommer att ha tighta deadlines gentemot dina kunder.
Övrig information
* Start: Omgående, enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid, tillsvidare, provanställning 6 månader.
* Lön: Fast månadslön.
* Placering: Göteborg, Nya Gårda.
* Kontaktuppgifter: Academic Work
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Aros Kapital!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231