Administratör och Fleet Managersupport i Södertälje

Administratör och Fleet Managersupport i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet från bilbranschen och tidigare jobbat med kundservice och administration? Om du dessutom är serviceminded och bra på kundbemötande kan detta vara rollen för dig.

Vi söker nu efter en konsult till rollen som Implementation & Fleet Managersupport till vår kund inom bilbranschen. Uppdraget är på heltid i 6-12 månader och du kommer tillhöra kontoret i Södertälje.


Om tjänsten
Arbetsuppgifterna kommer främst bestå av att supporta fleetkunder över telefon och mail gällande administrationen av deras fordonspark. Frågorna kan röra exempelvis förmånsvärden, rapporter för fordonsparken, assistans i kundens webportal FleetWeb m.m.
Utöver support så ingår även implementation av nya kunder. Det innebär informationsinhämtning såsom kontoplaner, fakturastruktur, beställning av filialnummer m.m. och uppsätt av kunden i olika system, men även kontakt med andra leasingbolag för inhämtning av fordonspark vid övertag.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Administration av fleetavtal
• Telefon- och mailsupport till bilansvariga, löneadministratörer och ekonomipersonal hos fleetkunden
• Mailkontakt med övrig intern personal
• Skapa och administrera rapportprenumerationer
• Skapa och utreda löneunderlag
• Informationsinhämtning och administration gällande implementation av ny kund
• Telefon- och mailkontakt med försäkringsbolag
• Telefon- och mailkontakt med andra leasingbolag


Vem är du?
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice och administration.
• Minst gymnasieexamen.
• Erfarenhet av bilfinansiering eller tidigare arbete inom biladministration.
• God kommunikativ förmåga, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska.
• Goda datorkunskaper och goda kunskaper inom Excel.

Personliga egenskaper:
• Noggrann, flexibel och kommunikativ
• Serviceinriktad med en administrativ kompetens
• Förmåga att prioritera och genomföra
• Hög tillgänglighet för snabb och korrekt service till våra kunder
• Samarbetsförmåga
• Lösningsfokuserad
• Lättlärd
• Ansvarstagande
• Självgående
• Strukturerade/organiserad


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information:
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum då ansökningar hanteras löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 26 oktober 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


27 december 2024