OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du en fena på administration och trivs i en roll som spindeln i nätet där du kommer ha mycket dialog och samarbete med kollegorna och externa kontakter? Har du dessutom erfarenhet av utbildnings- och eventskoordinering och tycker skriftlig kommunikation och informationsspridning är både kul och enkelt. Då kan du vara vår nya administratör och informationskoordinator!
Palliativt Utvecklingscentrum är en del av Region Skåne och Lunds universitet. Vi är idag ett team på cirka 20 personer och vårt uppdrag är forskning, utveckling och utbildning inom både den allmänna och specialiserade palliativa vården. Vår styrka ligger bland annat i att vi tillhör såväl akademi som hälso- och sjukvården.
Vårt övergripande mål är att vården av människor i livets slutskede ska ha högsta prioritet, att den palliativa vården är av högsta kvalitet och forskningen är nationellt och internationellt erkänd.
Allt arbete vid Palliativt Utvecklingscentrum präglas av nyfikenhet, utforskande, lärande och spridande av ny kunskap. Den palliativa vårdens teamarbete med respekt för varandras specifika kompetenser genomsyrar arbetet.
Seniora forskare samarbetar i projekt och handleder doktorander och studenter samt deltar i studier tillsammans med andra palliativa forskningsenheter. Palliativt Utvecklingscentrum erbjuder utbildningar, kurser, seminarier, konferenser samt driver utvecklingsarbeten för att tillgodose en god palliativ vård till alla. Samverkan sker med olika vårdgivare, universitet och högskolor inom regionen, nationellt och internationellt.
Arbetsplatsen finns på Medicon Village i Lund.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen ingår att assistera och stötta medarbetarna vid centrat, samtidigt som du har ett koordinerande uppdrag där administrativa arbetsuppgifter ingår.
Rollen som administratör och informationskoordinator hos oss innebär varierande ansvar och arbetsuppgifter. Du kommer bland annat att agera chefsstöd där dina arbetsuppgifter består av:
- Personaladministration via HR-fönstret.
- Protokollföring.
- Hantering av fakturor i Raindance (in- och utgående) och annan ekonomiadministration.
- Beställning av kontorsmaterial.
- Viss lokaladministration.
- Hjälpa kollegor och chef med diverse allmänna administrativa sysslor.
Andra arbetsuppgifter som också ingår är:
- Delta i planering av enhetens kursutbud samt koordinera och administrera kurser och andra event.
- Planera kursscheman och ha kontakt med föreläsare och kursdeltagare.
- Dokumentera och ställa samman utbildningskompendier och kursutvärderingar.
- Som kursvärd ansvara för anmälningsadministration och kursernas genomförande.
- Sprida information och administrera enhetens hemsida (Wordpress), vår Facebooksida samt planera och sammanställa vårt nyhetsbrev (APSIS).
Detta är ett självständigt uppdrag med helhetsansvar där egenskaper som initiativförmåga, lösningsfokus och viljan att utveckla och förbättra är väsentliga.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd gymnasieutbildning och gärna även vidareutbildning inom relevant inriktning. Du har en bred administrativ kompetens samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar i Officepaketet. Vidare har du några års erfarenhet som administratör eller liknande serviceinriktad tjänst. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift och skapar med lätthet intressanta och informativa texter. Vidare krävs goda IT kunskaper och intresse för digital utveckling och sociala medier. Kunskaper i APSIS, Wordpress, InDesign eller likvärdiga program är meriterande.
För att lyckas i rollen har du en hög servicekänsla, gillar att ligga steget före och underlätta arbetet för kollegor i din närhet. Du trivs med att tidvis arbeta i ett högt tempo och som person är du positiv, ordningsam och strukturerad. Du är handlingskraftig, har en förmåga till självständigt arbete där du tar egna initiativ, samtidigt som du uppskattar värdet av och aktivt bidrar till ett gott samarbete såväl internt som externt. Du delar givetvis även Regions Skånes och Lunds universitets värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt trivs bra i en självständig men stöttande roll är det här rätt tjänst för dig!
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att höra från dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Primärvården Skånes syfte är att skapa god hälsa och bästa möjliga patientupplevelse för alla i Skåne. För hela människan. Genom hela livet. Vi erbjuder hälso- och sjukvård till alla som bor i eller besöker Skåne. Vi ansvarar för de offentligt drivna vårdcentralerna, barnmorskemottagningarna, barnavårdscentralerna samt kvälls- och helgmottagningarna i hela Skåne. I primärvården finns även ungdomsmottagningar, dietistverksamhet, palliativ vård och avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), familjecentraler, barnhälsovårdspsykologer, Palliativt utvecklingscentrum, Kompetenscentrum för primärvård och Centrum för primärvårdsforskning (CPF). Vi är cirka 4 300 medarbetare i förvaltningen. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.