Administratör- och kontorsassistent till Saab

Administratör- och kontorsassistent till Saab

Arbetsbeskrivning

Är du administratör med erfarenhet av att assistera och ge service samt trivs i en roll som kräver ansvarstagande och driv? Vi söker en serviceinriktad lagspelare som vill jobba med administration på Saabs Resource och Competence Center i Alvik.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 14 700 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av intäkterna går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag som ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Det är också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.


Dina arbetsuppgifter
Resource and Competence Center inom Group IT söker efter en administratör som kan bistå i onboardingprocessen av nya medarbetare och konsulter. Vidare innebär arbetet med hela livscykeln av resurshanteringen. Detta kan innefatta allt ifrån att initiera processen från början (skapa konsultkonton, beställa utrustning, passerkort och säkerställa att varje medarbetare/konsult kommer på plats enligt våra riktlinjer). Arbetet innebär även hantering av konsultförlängningar, avveckling etc.

Utöver ovanstående omfattar uppdraget även att assistera kontorschefen vid lokalfrågor, inköp av kontorsutrustning och arbetsmiljöfrågor etc.

Arbetet sker primärt i Office-paketet, men Saab arbetar även i system som exempelvis:
- Hansa (inköpssystem)
- Workday/IMAS (HR- och behörighetssystem)
- SmartID (passerkort)
- IT Serviceportalen (beställning av utrustning m.m.)
- Antura (resursallokering)

Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning för tjänsten där gymnasienivå utgör ett krav. Vi ser att du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från servicesektorn som administratör/assistent. Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift, gärna på affärsnivå. Vi förutsätter även att du är en van datoranvändare som har lätt att sätta dig in i nya affärssystem.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen tror vi att du som söker är serviceminded, prestigelös och noggrann, samt har lätt för att skapa goda relationer. Du är en aktiv problemlösare som tar egna initiativ och ser till att slutföra saker i tid med ett stort eget driv och med en hög grad av integritet. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i team och kan hugga i och hjälpa till med olika uppgifter som kan förekomma. Saab har en dynamisk arbetsmiljö med växelvis lugnare och mer intensiva perioder, det krävs därför viss mån av stresstålighet för att trivas i denna roll samt god förmåga att strukturera och göra goda prioriteringar.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Aeronautics i Järfälla utvecklar och tillverkar säkerhetskritiska system och utrustningar för JAS 39 Gripen och andra flygande plattformar. Vi levererar bland annat video- och displaysystem, apparater, elektronik och programvaror. Våra produkter är utvecklade i samarbete med andra delar av Saab och externa internationella partners och underleverantörer. Vi är cirka 100 personer och du kommer ansvara för administrationen för denna grupp men också samverka med kollegor inom andra organisationer på siten och kollegorna runt om i Sverige.


Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag på ett år med chans till förlängning.

Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Oscar Ahle, oscar.ahle@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024