Administratör och koordinator till Svenska Kraftnät

Administratör och koordinator till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren administratör och koordinator för ett längre konsultuppdrag till Svenska Kraftnät.



Dina arbetsuppgifter
Du kommer assistera ledningen för en ny nordisk funktion, kallad Common Service Provider som ska leverera marknadstjänster till de nordiska transmissionsnätsägarna. Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera andra initiativ inom det övergripande programmet Nordic Balancing Model (NBM).

- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom funktionen och till externa intressenter
- Administrera interna och externa styrgruppsmöten inklusive ta anteckningar och skriva protokoll
- Upprätta och distribuera målgruppsanpassad dokumentation och information till medarbetare och intressenter
- Upprätthålla rutiner avseende rapportering och uppföljning samt bistå och genomföra rapportering för funktionens räkning
- Etablera och förbättra relevanta processer om och när påkallat


Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdragsperiod: 01-dec-2021 - 31-dec-2023. Uppdragets omfattning beräknas till 100%. Placering Sundbyberg.

Din profil
Krav

- Du har minst 3-års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa program/projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projekt-administratör eller annan motsvarande roll.
- Du är förtrogen med praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
- Kunskap om och/eller erfarenhet av energibranschen
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift


Meriterande

- Erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig verksamhet
- Erfarenhet av att kommunicera teknisk och ekonomiskt komplexa frågor, företrädesvis rörande elmarknad.
- Erfarenhet av komplexa internationella program/projekt
- Erfarenhet av att designa, förbättra och upprätthålla processer.


Önskade personliga egenskaper

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.
- Pedagogisk och social förmåga.
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.
- Arbetar självständigt och målinriktat.
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.
- Strukturerad och serviceinriktad.
- Förmåga att jobba i grupp.


Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!

Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 28 Oktober, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se. Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snille Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 oktober 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024