Administratör och orderhanterare till Alderholmens mekaniska

Administratör och orderhanterare till Alderholmens mekaniska

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se


Om företaget
Vi på Alderholmens Mekaniska är en mekanisk verkstad med inriktning på legotillverkning genom skärande tillverkning. Vi har en stor variation av kunder inom olika branscher. Vår huvudkompetens ligger inom svarvning och fräsning samt produktionsmontage. Vi arbetar med styckestillverkning och tillverkning av små till medelstora serier i modern maskinpark med hög automationsgrad som vi kontinuerligt investerar ytterligare i.

Alderholmens Mekaniska har stort fokus på teamarbete, delaktighet och våra medarbetare. I vår bransch vill vi vara i framkant och sticka ut inom områdena arbetsmiljö, teknik och digitalisering, kvalitet, ordning och reda samt miljö och hållbarhet.

Nu står vi inför en spännande framtid då företaget under sommaren 2022 kommer flytta hela verksamheten till helt nybyggda lokaler i Ersbo, Gävle S. Det innebär ett språng mot ytterligare förbättrad arbetsmiljö och samanhållning i företaget och kommer skapa bästa möjliga förutsättningar för vidare tillväxt och konkurrenskraft.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör och orderhanterare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ansvara för orderhantering där du registrerar försäljnings-, inköps- och tillverkningsordrar i vårt affärssystem Monitor i samarbete med företagets säljare och inköpare. Vidare arbetar du med att ta emot post, svara i telefon och välkomna besökare som kommer till företaget. Du arbetar nära dina kollegor och stöttar även upp med andra arbetsuppgifter på arbetsplatsen såsom materialhantering på lagret, in- och utleveranser av material samt övriga administrativa uppgifter som förekommer vid företaget i form av t.ex. framtagande av uppföljande statistik. Du säkerställer kvalitet i alla led och har ett nära samarbete med säljare och inköpare.

För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och större ansvar. (Det går även att engagera sig i företagets kompetenscentrum, SAM, Miljö, Kvalitet, Digitalisering.)


Din profil
Vi söker dig som har servicekänsla ut i fingerspetsarna och har förmågan att bemöta människor på ett professionellt sätt, såväl vid fysiska möten som i telefon och skrift. Du är ansvarstagande, strukturerad och trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor med en del praktiska inslag när vardagen kräver det. Arbetet präglas av kontakt med såväl kunder som kollegor, därför tror vi att det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, är social och initiativtagande.

Du som söker tjänsten har avslutad gymnasial utbildning och några års arbetslivserfarenhet i liknande roller eller en vidareutbildning inom logistik och kvalitet. Du har god datorvana och är trygg i att hantera affärssystem. Vi ser gärna att du har arbetat inom administration eller orderhantering. Viktigast av allt är dock att du har en positiv inställning, är nyfiken på att lära dig nya saker och alltid har kundens bästa i fokus. Mertirande är om du har goda systemkunskaper i Monitor och jobbat i ett tillverkande företag.


Ansökan
Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos Alderholmens mekaniska med stora chanser till anställning efter avslutat konsultuppdrag. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Är det dig vi söker? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Vi arbetar löpande med intervjuer och tillsättningar så skicka gärna in din ansökan redan idag via www.clockworkpersonal.se, dock senast 9/1. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Simon Lindberg på 073-351 27 99 eller simon.lindberg@clwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson

Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback

Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback

Angelica Carlsson

Helena Lundqvist Cabrera

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Stigaregatan 7, Falun
None

Postadress

Stigaregatan 7
Falun, 79160

Liknande jobb


Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

Administratör Teknisk Fastighetsservice AB

7 oktober 2024