Administratör och Projektcontroller

Administratör och Projektcontroller

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning


AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning.
Vi är hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Tillsammans accelererar vi omställningen mot ett hållbart samhälle.




Jobbeskrivning


Vi söker en administratör/projektcontroller med erfarenhet från större konsultbolag. Dina arbetsuppgifter har vi samlat under några olika rubriker;
Uppdrag
Det dagliga arbetet består bland annat i att stötta och hjälpa sektionschefer och uppdragsledare i större uppdrag att hålla ekonomigenomgångar månads-/veckovis och tillgodose en sund uppdragsekonomi i flerdisciplinära affärer.
Du har också ansvar för att utveckla affären och lönsamheten i våra större uppdrag. Utbildning samt coachning kring effektiva arbetssätt och smarta affärsupplägg.
I arbetsuppgifterna ingår även introduktion och mentorskap för nya uppdragsledare.
Bevakning av ÄTA-möjligheter, minimera nedskrivningar, optimera resurshantering mm. Administrativa rutinuppgifter kopplade till affären i stora projekt ingår som en del av arbetsuppgifterna. Stöd till uppdragsledare och sektionschefer kring till exempel översyn av timpriser, Index, kontrakt etcetera kopplat till flerdisciplinära roller.
Ekonomiuppföljning verksamhet
Kvartalsvis deltar administratören vid behov tillsammans med sektionschefer i Monthly Business Review och bistår då med att analysera ekonomi/månadsrapporter på sektions- och marknadsområdesnivå.
Nytt affärssystem
Administratören har tillsammans med Marknadsområdescheferna Ulrik Andersson och Karin Bühler ansvar för introduktion och upplärning i vårt nya affärssystem ERP/IFS och CRM Dynamics samt för att hitta effektiva och värdeskapande arbetssätt och rutiner i systemen.
Under våren ligger fokus på att lära sig ERP/IFS samt att analysera våra befintliga arbetssätt för att på ett smidigt sätt kunna stötta i övergången mellan systemen men även optimera användandet av det nya systemet på ett sätt som är värdeskapande i uppdragen.
Allmänt stöd
I arbetsuppgifterna ingår löpande stöd i administration kring resebokningar, planering av mässor och event samt bokning av konferenser och interna möten.




Kravspecifikation


Du har dokumenterad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter på större konsultföretag samt goda referenser. Vi tror att du har ett öga för såväl detaljer som människor. Du är skärpt och effektiv och gillar att få saker ur händerna. Du är intresserad av digital utveckling och att lära nya system och arbetssätt.
Du kommer arbeta tillsammans med dina administrations- och controller kollegor med att stötta två marknadsområden med totalt 170 medarbetare uppdelade på 14 sektioner med huvudfokus Malmö och Lund. Marknadsområdena levererar Projektlösningar, Projektering och Projektledning inom Bygg och Fastighetssektorn.
Vi är ett gott gäng med mycket att göra och bra resultat. Vi söker en engagerad och driven person som kan stötta vår verksamhet och våra medarbetare. Vi vill att du blir en i gänget och ser gärna att du är social och idérik som person.
I region syd utvecklar vi nya affärsmodeller och växer så det knakar i antal medarbetare, kunder, geografi samt tjänsteutbud. Vi vill gärna ha dina tankar om bättre affärsmannaskap och arbetssätt som möjliggör nya affärsmodeller och en god kundrelation.
För att trivas i den här rollen tror vi att du är affärsmässig och en god människokännare. Du drivs av nöjda kunder, ekonomiska resultat samt ständig förändring och utveckling.




Ytterligare information


För frågor: Marknadsområdeschef Ulrik Andersson - ulrik.andersson@afry.com eller Karin Bühler - karin.buhler@afry.com
Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag 28 februari 2023.
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AFRY AB TROLLHÄTTAN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Postadress

Frösundaleden 2 E
TROLLHÄTTAN, 46130

Liknande jobb


22 december 2024

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

Flexibelt studentjobb - B2B leadsgenerering

21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024