OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för idrott och föreningsliv? Vill du jobba med att ge kundservice i världsklass samt hjälpa föreningar skapa oförglömliga upplevelser? Då kan detta vara en tjänst för just dig!
OLKA Sportresor är en av Sveriges största sportresearrangörer och har varit verksamma i resebranschen sedan slutet av 1970-talet. Företaget arrangerar träningsläger och cuper för idrottsföreningar, fotbollsresor till Europas toppligor, NHL, Formel-1, konferensresor och andra evenemang som EM- VM i olika sporter. OLKA Sportresor är sedan många år ett starkt och välkänt varumärke med ett unikt kontaktnät i sin nisch. Årligen reser mellan 25 000 – 30 000 resenärer med OLKA och merparten av företagets kunder väljer dem på grund av deras höga servicenivå samt tryggheten. Företagets kontor är beläget i fräscha lokaler i centrala Göteborg/Haga.
Om rollen
I rollen som administratör- och resekoordinator ansvarar du för servicen och administrationen för idrottsföreningar som ska på träningsläger. Du kommer ingå i ett team med två andra kollegor som arbetar med fotbollsläger. Ditt fokusområde kommer främst vara fotbollsgrupper men du kommer även hjälpa andra idrottsföreningar med koordinering av flygbokningar. Du kommer ha ett helhetsansvar från att fotbollsklubbar bokat ett träningsläger till slutförd resa. Allt från skapande av bokningsbekräftelse och fakturering till insamlande av namnlistor och koordinering av schema men även finnas tillhands under resans gång. Du kommer även ha fullt ansvar för vissa utvalda destinationer.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter är exempelvis: Daglig kundkontakt och uppföljning via mail och telefon.
Kontakt med samarbetspartners och leverantörer i såväl Skandinavien som övriga Europa.
Arbete i CRM- samt bokningssystem för bekräftelser, fakturor och ändringar.
Koordinering av flygbokningar; deadlines, namnlistor och betalningar.
Det förekommer även några roliga resor varje år på våra största arrangemang och för att besöka samarbetspartners.
Hos OLKA är service och försäljning en naturlig del av det dagliga arbetet och en förutsättning för att kunna leverera en bra kundupplevelse. Här jobbar ett ambitiöst gäng som alltid finns till hands för frågor, stöttning och gemenskap. Teamkänslan är stark på kontoret och här finns alltid nära till skratt samtidigt som professionalism och utveckling står högt i kurs.
Din profil
Rollen innebär många kommunikationsvägar då du håller kontakt med föreningar, kollegor samt våra samarbetspartners och leverantörer ute i Europa, därför ser vi gärna att du har en god servicekänsla och är engagerad och lyhörd gentemot kund. Du är noggrann och besitter bra struktureringsförmåga vilket möjliggör en god överblick av ditt arbete och att du snabbt kan prioritera, prioritera om och växla mellan olika arbetsuppgifter. För dig är det en självklarhet att vara en lagspelare och tillsammans lösa de dagliga utmaningar som uppstår.
Vi söker dig som: Har erfarenhet av kundservice och stor administrativ vana.
Erfarenhet av försäljning eller från resebranschen är meriterande men inget krav
Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
Övrigt
Omfattning: Heltid
Arbetstid: mån-fre 08-17 med viss flexibilitet.
Plats: Norra Allégatan 2, Göteborg
Startdatum: Omgående
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning