Administratör och teknisk support

Administratör och teknisk support

Arbetsbeskrivning

Vi växer och behöver fler kollegor till vår driftsorganisation. Vill du vara med i ett glatt gäng i en expansiv fas och vara med och bygga ett företag med stark nordisk närvaro i en föränderlig marknad med massor av nya och spännande utmaningar?
Props Utility Services AB, eller Services, är ett relativt nytt bolag med höga ambitioner. Vi vänder oss mot energimarknaden i Norden och Europa och erbjuder en uppsjö av drifts- och underhållstjänster till aktörer på marknaden, främst till elbolag och nätägare. Bolaget ingår i en koncern som är väl etablerade på den nordiska energimarknaden.
ARBETSUPPGIFTER
Som drift-administratör kommer du att arbeta med att administrera och övervaka våra system åt våra kunder. Du kommer att utbildas i våra system och i våra procedurer och arbetssätt. Du kommer att få vägledning av vårt kompetenta gäng, men också chansen att själv vara med och påverka organisation och arbetssätt. Vi ser gärna att du är orädd och gillar nya utmaningar där vägen inte alltid är 100% utstakad. I rollen ingår en hel del kundkontakt på svenska och engelska.

Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara;
- Övervaka kunders system som driftas i vår miljö
- Support mot våra kunder via ärendesystem/e-mail och telefon
- Kontrollera och eventuellt komplettera inkommande data. Komplettering sker genom att kontakta andra aktörer och inhämta kompletterande uppgifter per mail och telefon.
- Förbereda och genomföra fullständiga faktureringscykler åt våra kunder
- Rapportering
- Hjälpa till vid konfigurering av våra system åt våra kunder.
- Övervaka datakommunikation med våra kunder och andra aktörer på marknaden

Utöver detta kommer du få chansen att;
- Sätta dig in i hur energimarknaden fungerar
- Sätta dig in i vilka stödsystem som aktörer på energimarknaden har idag och hur man kommunicerar sinsemellan.
- Vara med att påverka både den systemtekniska miljön vi sitter i och våra arbetssätt Services är aldrig nöjda utan vi ifrågasätter löpande både våra interna rutiner och sättet vi gör saker på.
- Arbeta i en kul, snabbföränderlig miljö med mycket duktiga medarbetare.

PERSON
Vi söker dig som har:
- God teknisk förmåga
- En administrativ ådra och är noggrann
- Har erfarenhet av Microsoftmiljöer
- Erfarenhet av att kommunicera och dokumentera på ett lyhört och noggrant sätt, både på svenska och på engelska.
- Har viljan och initiativförmågan att alltid vilja utvecklas.

Extra meriterande om du har erfarenhet av energimarknaden, samt från att arbeta i mjukvarusystem.
Som person är du trevlig, noggrann och utåtriktad och har lätt för att få kontakt med människor. Du är driven och ser problem som spännande utmaningar. Du tycker om att förbättra och förfina arbetssätt och processer, och du trivs lika bra med att arbeta självständigt som att samarbeta med kollegor och kunder. Du kommer troligt att behöva stöd till en början, men du har en stark vilja att växa, lära och ta mer och mer ansvar i ett snabbväxande företag.
Du behärskar svenska och engelska språket i tal och i skrift mycket väl. Du kommer inledningsvis att arbeta i en mindre grupp av medarbetare. Vi ser att du är en person som är lockad av utmaningar och inte är rädd för att hugga i där det behövs.
Viktigast är dock din personlighet, vi tycker om att ha roligt på arbetsplatsen och jobba tillsammans.
START: Omgående. Vi kommer kalla sökanden för intervju löpande och vi kommer anställa så fort vi hittar rätt kandidat för tjänsten.
OBS - Vi önskar inte kontakt eller hjälp från rekryteringsbolag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Props Utility Services AB Solna
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2023
  • Ansök senast: 26 mars 2023

Postadress

Hemvärnsgatan 15 Vån 1
Solna, 17154

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024