Administratör och tekniskt stöd till Saab

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där vi ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

SAM (Software Asset Management) är en groupfunktion som servar alla Saabs 5 affärsenheter med hantering av mjukvarulicenser för Saabs räkning. Till SAM söker vi nu en administratratör/tekniskt stöd

Dina arbetsuppgifter

Rollen är av administrativ/teknisk karraktär med arbetsuppgifter såsom löpande leverantörskontakt, specifikt leverantörsansvar för VMWare och PTC, ärendehantering, offertbearbetning i viss mån, intern kundkontakt, vara behjälplig vid projekt, behjälplig vid leverantörskonsolidering, validering av debiteringsunderlag.

Din profil

Vi söker dig med kunskaper i ekonomi och förståelse för teknik i den bemärkelsen att förstå sambandet mellan mjukvaran och licensen och rätten att använda en mjukvara. Du ska ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, mycket goda kunskaper i excell och övriga officepaketet. Som person är du social och serviceinriktad, driven, stresstålig och bra på att ta olika typer av människor. Du har en vilja att lära dig och förmågan att ta för dig.

Ansökningsförfarande

Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledighet, 100% under perioden 150727-151031 med möjlighet till förlängning.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se alt. www.industrikompetens.se. Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennie Flodin på Skill, 013-473 81 67 alt. Jennie.flodin@skill.se

Sista ansökningsdag 150526.

Om oss

Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024