Administratör, orderhantering och säljsupport

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en serviceminded administratör till ett långtidsvikariat hos oss på Smartab!
Om tjänsten
Den allra största delen av din arbetstid innebär support - du hjälper säljarna med prislistor/offerter eller med kompletterande inköpsordrar och du svarar på kundernas frågor om fakturorna. Eftersom vår verksamhet är väldigt försäljningsintensiv innebär det att det varje dag skickas massvis av fakturor både med post och som e-fakturor och det är du som säkerställer att detta görs på rätt sätt. Tjänsten innebär också avtalshantering, du tar fram avtal tillsammans med vår Key Account eller med säljarna. Du lägger även in avtalsprislistorna i Pyramid.
Det är också du som är specialisten på vårt affärssystem Pyramid och som ser till att vårt kundregister hålls uppdaterat och aktuellt samt hjälper till med att ta ut listor och statistik från systemet.
Du fungerar också som kontaktperson för vår externa IT-partner. I övrigt hjälper du till med sådana saker som till exempel bokning av resor åt personalen och att se till att växeltelefonen alltid är bemannad. Precis som alla andra på Smartab är du också beredd att hugga in med annat när det behövs!
Om dig
Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete där antingen intern service eller kundsupport har ingått. Du har erfarenhet av orderhantering och du är en mycket god användare av system och då särskilt affärssystem. Du har även goda kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver god professionell svenska och behärskar även engelska.
Har du erfarenhet av Pyramid är det meriterande.
Som person är du stresstålig och van att kunna prioritera med utgångspunkt från att ge god service till kunder och kollegor. Vi tror att du uppskattar en platt organisation med ett öppet klimat.
Bra att veta
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Uppsala. Arbetstider 8-17.
Tjänsten är på heltid och ett vikariat på grund av tjänstledighet.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jobbet.se på 018-100 112.
Då tjänsten ska tillsättas omgående ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag! Rekryteringen sker löpande och tillsättning kan komma att ske redan innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen till oss på Smartab!


Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2020
  • Ansök senast: 23 augusti 2020

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024