Administratör Östersund/Distans

Administratör Östersund/Distans

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på en nationell myndighet med ett högaktuellt ämne samt vara med och skapa bättre förutsättningar för våra företag? Gillar du administration, struktur och service? Har du dessutom tidigare erfarenhet från liknande arbete inom statlig myndighet? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!

Vi söker nu flera konsulter för uppdrag till en attraktiv myndighet i Östersund. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I detta uppdrag arbetar du med en viktig samhällsinsats för företagen i Sverige under
rådande tider. Avdelningen har ansvaret för att handlägga och granska inkomna ansökningar från företag som begär ekonomiskt stöd. 

Du kommer framförallt att arbeta med utlämnande och diarieföring av handlingar i olika ärenden och därtill hörande arbetsuppgifter. 

Dina arbetsuppgifter kommer att vara att:
Självständigt arbeta utifrån riktlinjer och praxis.
Planera och samordna
Sköta administrativa rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll samt diverse dokumentation
Övrig förekommande administration så som kopiering, sortering och posthantering
Assistera och ge service internt 
Hantera kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Utföra kalenderbokningar (möten)
Utföra reseplanering


I detta uppdrag kommer du att arbeta på distans, därför är din placeringsort av mindre vikt. Du behöver dock ha möjlighet att personligen hämta utrustning så som dator vid myndighetens kontor i Östersund. Det kan även förekomma tillfällen då man behöver arbeta på kontoret i Östersund. 

Arbetstider
Start 2021-07-26 till och med 2021-12-31, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är heltid, dagtid måndag-fredag.

Kvalifikationer
Här behöver du arbeta flexibelt, serviceinriktat samt  självständigt. Du är noggrann och strukturerad samt van att arbeta med monotona arbetsuppgifter. Du har även förmåga att sätta dig in i regler och riktlinjer samt att arbeta utifrån dessa.
 
Utöver detta krävs det att du har: 
Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
Kunskaper i MS Office eller liknande
Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift
Minst ett års erfarenhet från liknande arbete
Erfarenhet från diarieföring (t. ex. Public 360)


Erfarenhet av arbetsuppgifter som administratör eller handläggare inom statlig myndighet är meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Ett års erfarenhet från liknande arbete.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2021-06-16. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 30 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024