OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Överförmyndarenheten i Sandvikens kommun. Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt arbete med intressanta, omväxlande och utmanande arbetsuppgifter där du får göra skillnad för människor som behöver det. Du kommer till en arbetsgrupp med trevliga och kunniga kollegor som kommer att välkomna och stötta dig i ditt nya jobb.
Tjänsten är placerad vid överförmyndarenheten i Sandvikens kommun som organisatoriskt ingår under Kommunledningskontoret. Enheten består av fyra överförmyndarhandläggare, varav en chef. På grund av uppkommen föräldraledighet söker vi nu en administratör.
Överförmyndarenheten är en tillsynsmyndighet som arbetar på uppdrag av Överförmyndarnämnden i Västra Gästrikland. Detta är en samverkan mellan Sandviken, Hofors och Ockelbo kommun.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en person som ska vara ett administrativt stöd till enhetens handläggare. I administratörsrollen ingår även att vara granskare av redovisningar. Du kommer att arbeta i olika system med registrering, diarieföring, posthantering, utskick och bevakningar samt övriga administrativa uppgifter exempelvis:
-lämplighetskontroller, begäran om komplettering av handlingar, m.m.
-granska ställföreträdares redovisningar är en viktig del av nämndens tillsynsarbete som omfattar kontroll av ekonomisk redovisning och kontroll av att den enskildes rättigheter har tillvaratagits. Arbetet innebär siffergranskning, verifikatgranskning och rimlighetsbedömningar.
-ha kontakter med ställföreträdare, allmänhet, tingsrätt och andra myndigheter.
Andra arbetsuppgifter som utförs på Överförmyndarenheten kan bli aktuella.
Då tjänsten är ny, behöver du själv vara aktiv i utformandet av dina arbetsuppgifter.
Tjänsten är vikariat på 6 månader med tillträde enligt överenskommelse med möjlighet till förlängning ytterligare 3-6 månader. Vi gör ett löpande urval och kommer att kalla in till intervjuer löpande.
KVALIFIKATIONER
Du kan arbeta självständigt och tar initiativ som leder processer och ärenden framåt.
Du arbetar metodiskt och tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir fullgjorda på bästa sätt. Du tycker om att arbeta utifrån uppsatta kvalitets- och tidsmål. Du har en känsla för siffror och viss kunskap om enklare ekonomisk bokföring. Det krävs att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du har en positiv människosyn och bidrar till en god arbetsmiljö i din arbetsgrupp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kvalifikationer
Avslutad gymnasieutbildning, gärna ekonomisk inriktning. Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet från administration.
Meriterande
Erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom överförmyndarverksamhet.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.