Administratör på Bemanningsenheten Sydväst

Administratör på Bemanningsenheten Sydväst

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.

Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.

Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta på Bemanningsenheten tillhörande Funktionsstöd sydväst och vårt kontor är beläget på Nymilsgatan.
Vi startade upp vår Bemanningsenhet i början av 2021 efter stadens omorganisation och vi som arbetar här kommer från olika delar av staden. Vi är ett glatt gäng som är måna om de verksamheter vi stöttar. Du kommer att tillhöra en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.
Vi erbjuder ett självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter samtidigt som vårt arbete bygger på samarbete mellan personal på bemanningsenheten och verksamheterna vi stöttar inom Socialförvaltningen och Funktionsstöd Sydväst.
En väsentlig del av arbetsuppgifterna är att arbeta med vikarietillsättningar i systemet TimeCare-pool, lönehantering i Personec och skall kunna stötta chefer och verksamheter i bemanningsfrågor. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver kunna strukturera ditt eget arbete. Du är en serviceinriktad personen som trivs med en variation av arbetsuppgifter.
Dina arbetstider är från 06:30-15:00.

Hoppas att just du vill bli vår nya kollega!

KVALIFIKATIONER
Till tjänsten söker vi dig som har en eftergymnasial alternativt en gymnasial utbildning inom administration.
Det är viktigt att du har kännedom om olika funktionsnedsättningar och utsatta grupperna i samhället då du behöver förstå verksamheternas behov.
Krav är att du har arbetat i Personec med löner och samt arbetat i Time Care-pool och det är meriterande om du arbetat på en bemanningsenhet tidigare och förstår dess uppdrag.

Vi ser dig som en Serviceinriktad person där du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.
Du är självständig och agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra.
Det är viktigt att du är lyhörd och att du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Slutligen är det av vikt att du är en strukturerad person med tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skoladministratör, Byske rektorsområde

Skoladministratör, Byske rektorsområde

14 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024