OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör på deltid till Dagens Nyheter
Vi söker nu en administratör till redaktionen på Dagens Nyheter. Har du tidigare erfarenhet av administration samt god svenska såväl som engleska? Söker du en tjänst där du får utlopp för din administrativa ådra såväl som sociala sätt? Då har vi en tjänst för dig! Randstad söker nu, för start i mars, en administratör på deltid till Dagen Nyheter. Låter detta som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan redan idag!
Omfattning: Deltid, 70%. Start i mars och med uppdragslängd fram tills sista december. Eventuell chans till förlängning.
Arbetsbeskrivning:
Här välkomnas du till ett ljust och öppet kontor centralt beläget på Kungsholmen i Stockholm. På kontoret kommer du sitta på redaktionen med 3 stycken kollegor i ditt team och runt om är de flesta andra kollegorna journalister. I närheten av kontoret finns såväl goda kommunikationsmöjligheter som lunchmöjligheter.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Kontering av fakturor i systemet Palette.
• Avstämning frånvaro och övertid i systemet Medvind.
• Kontraktsskrivning, bemanningsfrågor och schemahantering.
• Beställning av dator, telefon och behörighet till konsulter samt introduktion.
• Ordna ackrediteringar, skriva intyg, ordna avtackningar, beställa luncher och lämna ut taxibiljetter.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• God svenska samt engelska i såväl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande (ej krav) om du har tidigare erfarenhet av systemet Palette, HR Plus, Medvind och Excel.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du pigg och öppen. Andra beskriver dig som en glad och social kollega. Men visst säger de att du är noggrann också. Vi tänker att du trivs med datorer och har lätt för att lära dig nya program. Eftersom det är viktigt att det blir rätt och riktigt (hellre än fort och fel) så tar du gärna kontakt. Har du dessutom engagemang och en ljus syn på arbetet så kommer du att trivas hos oss!
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2018-03-22, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Ulrika Olofsson | ulrika.olofsson@randstad.se [ mailto:ulrika.olofsson@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström