Administratör på deltid till distributionsföretag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Nu söker vi på Lernia en strukturerad och ansvarsfull administratör för vår kund som är ett marknadsledande distributionsföretag inom däckbranschen med kunder inom hela Norden. Du kommer att sitta på kundens kontor i Kungens Kurva. De har idag ca 350 anställda och egen produktion av regummerade däck enligt BOSS-konceptet på Europas modernaste fabrik. Denna tjänst är på 50% och det krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning för att söka tjänsten!

Arbetsuppgifter

I rollen som administratör kommer du att ha en mycket bred roll där du både arbetar rent administrativt med fakturor, ordrar, och lagernivåer men även hjälper till med kundkontakter med telefonen som ditt arbetsredskap. Exempel på arbetsuppgifter du kommer att ha är att:

- Göra underlag för fakturering
- Fakturera efter inköpsordernummer
- Jobba i affärssystemet Jeeves
- Upprätta listor i Excel
- Hålla kolla på lagernivåer
- Beställa återfyllnad av lager
- Koordinera inkommande samtal

Det är en tjänst på 50%, arbetstiderna och uppgifterna kommer att variera vecka till vecka och schemat läggs upp i samråd med kunden.


Din bakgrund

För att passa bra i rollen som administratör ser vi att du har något års erfarenhet av att arbeta med både administration och kundkontakt.
Du har god datorvana, framförallt inom officepaketet med fokus på Excel, och är lättlärd i nya system. Du är noggrann i allt du gör, strukturerad och ansvarsfull. Du är även serviceinriktad då du kommer att ha kontakt med både kunder och leverantörer. Du är flytande i både svenska och engelska i både tal och skrift. Det krävs att du att är flexibel med tider gentemot kunden då arbetstiderna kan komma att variera beroende på arbetsbelastningen.

Då detta är en deltidstjänst krävs det att du som söker har en annan huvudsaklig sysselsättning, såsom exempelvis studier eller ett annat deltidsarbete.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Deltid/Stockholm, Kungens Kurva

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobbet!

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Deltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 augusti 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


Junior Juristassistent

Junior Juristassistent

1 juli 2024

Administratör

1 juli 2024