OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kulturanalys har i dag två anställda på den förvaltningsadministrativa enheten som nu behöver förstärkas med ytterligare en resurs på halvtid. Vi söker dig som vill ha en varierad arbetsvardag med ett brett spann av administrativa, stödjande och koordinerande arbetsuppgifter.
Som Administratör vid Kulturanalys kommer du framför allt arbeta med att
utföra sedvanlig kontorsadministration och kontorsservice
bistå verksamheten med bland annat kallelser, lokalbokningar och kringarrangemang
föra mötesanteckningar
förbereda och sammanställa förvaltningsadministrativa handlingar för arkivering
sköta inköp till kontoret
genomföra inventeringar av kontorsinventarier
löpande hantera, sammanställa och följa upp felanmälningar för lokaler, IT och telefoni
samordna arbetsverktyg så som passerkort, datorer och telefoner samt förbereda och
genomföra praktisk introduktion för nyanställda och praktikanter
vara behjälplig vid upphandlingsprocesser.
Vi erbjuder dig en varierad tjänst med ambitiösa och trevliga kollegor samt ett arbetsklimat präglat av tillit, engagemang och stark teamkänsla!
Anställningen är på deltid (50%) med placering i Göteborg. Arbetsplatsen finns i fina kontorslokaler på Världskulturmuseet vid Korsvägen i centrala Göteborg. Dina arbetstider är flexibla men vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta förmiddagar måndag-fredag.
Tjänsten som Administratör är en visstidsanställning till 30 juni 2022, med eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Resor kan förekomma i tjänsten, men är inte återkommande eller många.
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt en eftergymnasial utbildning, med fördel en examen från högskola eller universitet. Goda kunskaper i användandet av verktygen i Office-paketet, framför allt Word och Excel är en förutsättning för tjänsten. Har du även erfarenhet av Primula och Agresso är det meriterande. Vi ställer krav på goda kunskaper i det svenska språket och att du har en god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Vidare ser vi erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter i en statlig myndighet och/eller offentlig förvaltning samt god kunskap om offentlighetslagstiftning som en stor fördel. Teknisk kompetens och IT-intresse är fördelaktigt för tjänsten. Är du en person med intresse för kultur- och samhällsfrågor med kunskap inom förvaltningsadministration har du hittat rätt arbetsplats!
För att lyckas i arbetet behöver du ha god förmåga att samarbeta med andra kompetenser och att arbeta självständigt under eget ansvar. Du är strukturerad och noggrann, har en hög servicekänsla och förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt. Du har lätt för att prioritera bland dina arbetsuppgifter, är prestigelös och flexibel och inte rädd för att hoppa in och hjälpa till där det behövs. Är du en engagerad och driven person med en vilja att växa och utvecklas i rollen kommer du att trivas på din nya arbetsplats. Vidare uppskattar vi din initiativrika- och problemlösande förmåga.
Kvalifikationer:
Arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Eftergymnasial utbildning.
Goda kunskaper i användandet av verktygen i Office-paketet, framför allt Word och Excel.
Goda kunskaper i det svenska språket.
Meriterande kvalifikationer:
Akademisk examen från universitet eller högskola.
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en statlig myndighet och/eller offentlig förvaltning.
God kunskap om offentlighetslagstiftning och av förvaltningsadministration.
Erfarenhet av IT-administration.
Erfarenhet av systemen Primula och Agresso.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om Myndigheten för kulturanalys
Myndigheten för kulturanalys (Kulturanalys) är en statlig myndighet som har till uppgift att utvärdera, analysera och redovisa effekter av förslag och genomförda åtgärder inom kulturområdet.
Kulturanalys har också i uppdrag att bistå regeringen med underlag och rekommendationer för att utveckla den statliga kulturpolitiken. Vår ambition är att genom att bidra till utvecklingen av kulturpolitiken skapa bättre förutsättningar för verksamma inom kultursektorn.
Kulturanalys är en mindre myndighet med 15 medarbetare med akademisk utbildning inom olika utbildningsområden som arbetar i nära samverkan med varandra. Vi har våra kontorslokaler på Världskulturmuseet vid Korsvägen i centrala Göteborg.
Myndigheten för kulturanalys verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
För mer information om Myndigheten för kulturanalys och vårt uppdrag, besök gärna vår webbplats: www.kulturanalys.se
Kontaktuppgifter
I den här rekryteringsprocessen har Myndigheten för kulturanalys valt att samarbeta med Adecco som rekryteringspartner.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Ulrika Struve, via 023- 70 55 96 alt. ulrika.struve@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Fackliga kontaktuppgifter:
ST-direkt, 0771-555444.
Saco-S/DIK, fraga@dik.se
Välkommen med din ansökan, senast 7 oktober!
Kontaktpersoner på detta företaget
Myndighetschef Sverker Härd
08-52 80 20 01
Utredare Erik Peurell
08-52 80 20 03
Myndighetschef Sverker Härd
08-52802001
Utredare Emma Bergmark
08-52802008