OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett års erfarenhet från administration och gillar att få arbeta hemifrån? Är du ordningsam, koordinerande och trivs när du får möjlighet att stötta kollegor omkring dig? Har du dessutom kanske ett intresse av arbete inom en redaktion så ska du läsa vidare!
Om tjänsten
Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor in och ut ur Sverige, bidrar till ett säkert samhälle och konkurrensneutral handel. Tullverket förenklar den legala handeln och förhindrar den illegala genom att erbjuda smidiga tullrutiner för utrikeshandeln, en enkel gränspassage för resande och ett effektivt gränsskydd. Tullverkets uppdrag kommer från Sveriges riksdag och regering.
Som administratör kommer du att sitta mot kommunikationsavdelningens redaktion. Det är ett högt tryck på redaktionen, med många önskemål om sidor som behöver uppdateras samt information och nyheter som behöver produceras och publiceras och därför finns det ett behov av att ta in en administratör som kan stötta arbetet.
Tjänsten kommer att utföras på distans, men det kan komma att krävas fysisk närvaro vid Tullverkets lokaler på Gärdet i Stockholm. Detta är inte satt ännu, men kommer inte att vara mer än en gång i månaden initialt
Dina arbetsuppgifter
Fokus kommer att ligga på att arbeta med hantering av inkommande ärenden i redaktionens gemensamma inkorg. Samt att delta i den dagliga förvaltningen och utvecklingen av Tullverkets intranät.
Dina egenskaper
Eftersom du kommer att administrera och stötta kommunikationsavdelningen är du gärna kontaktskapande och förstående. Vi tänker oss att du har vana vid arbete med återkommande arbetsuppgifter utifrån fasta rutiner och trivs bra med detta. Tidigare har du kanske arbetat i och administrerat någon typ av it-system och har ett intresse för att utveckla och koordinera. Du behöver ha vana vid att jobba i ett tidvis högt tempo, vara noggrann och strukturerad, samt vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som är bra på att samarbeta och bygga relationer.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Kunskaper i något webbpubliceringsverktyg
Erfarenhet av arbete med webbpublicering på intranät
Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete i statliga/offentliga miljöer
Kunskaper i webbpubliceringsverktyget Sitevision
Utbildning inom informationsvetenskap
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31 med chans till förlängning. Tillträde 2022-04-06.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33038 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.