Administratör på halvtid med fokus på leveranskoordinering

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Just nu söker vi en administratör på halvtid för kunds räkning. Brinner Du för koordinering och leveransövervakning så ska Du titta hit!

Dina arbetsuppgifter

Rollen som administratör utgörs bland annat av att leveransbevaka produktorder och därmed söka leveransstatus i de befintliga fabrikerna i Sverige, Finland och Kina. Du behöver hela tiden liga steget före och informera kunderna om aktuell situation, Du har alltså mycket direktkontakt med kund. Detta kräver att Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Kontakterna med fabrikerna utomlands sker på engelska via telefon och mail vilket sätter höga krav på Dina engelskakunskaper. Du arbetar tätt med säljare och övrig personal i ordergruppen.

Arbetet kommer delvis också utgöras av att korrdinera dokumentationsfrågor, avisera gods till kund för skeppning, sända statusrapporter, hjälpa till att ta fram bindande måttritningar och i mån av tid hjälpa till med andra administrativa uppgifter på avdelningen.

Krav för denna tjänst är

- Goda kunskaper i office-paketet.
- Goda engelskakunskaper

Vi ser det mycket meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.


Din profil

Som person ser vi att Du

- Är systematisk och noggrann
- Inte är rädd för att arbeta självständigt och ta ansvar

Vi tror även att Du har ett stort driv i Ditt arbete och brinner för det Du gör. Du tycker om att arbeta vid datorn och kan hantera många ärenden samtidigt.

Tjänsten är på 50% och Du kommer schemaläggas 4 h/dag.

Individuell lönesättning enl. ök.

Tillsättning av tjänsten kommer ske under september-oktober.


Ansökningsförfarande

Tycker Du detta låter som en tjänst för Dig?

Sök den idag på www.industrikompetens.se

Rekrytering sker löpande så skicka in Din ansökan direkt!

Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare, Amanda Ljungholm, på amanda.ljungholm@industrikompetens.se, alternativt 011-199470.

Om oss

Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024