Administratör på heltid

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vill du jobba på ett företag med hela Europa som marknad och som vet vikten av god sammanhållning för bästa produktivitet och effektivitet! Här kommer du sitta på ett trivsamt kontor på Stora Essingen, bli en del av ett familjärt team och bli delaktig i ett snabbt växande företag. Vi söker dig som brinner för det administrativa, vill ha spännande utmaningar och bidrar till en positiv anda. Den här tjänsten är på heltid med start omgående. Sök!

Om företaget

AutoHansa Group hjälper bilimportörer i hela Europa oavsett bilmärke att öka omsättningen av billagren. Det gör vi genom att snabbt hitta B2B kunder i andra länder inom Europas gränser. På så sätt kan respektive importör fokusera på modellerna som säljer bra medan vi effektivt avsätter ”hyllvärmarna”. Vi arbetar mot ett brett kontaktnät och hjälper årligen ett tiotal importörer att sälja närmare 2.000 bilar. Med systerbolagen Norr Auto Rent AB, AutoHansa Polska och AutoHansa France uppgick omsättningen till ca 90MSEK under 2015. Vi ser positivt fram emot 2016 siffror som vi tror kommer landa på dryga 200 MSEK.

AutoHansa tror på en sund balans mellan jobb och fritid. Hos oss är det viktigt att din tid utanför arbetet kan förenas med flexibla arbetstider och en ömsesidig lyhördhet. Ett engagerat samarbete ska synas från både chef som medarbetaren.


Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med dina 2 kollegor ha en stor inblick i affärer, organisationen och rutiner. Det administrativa spelar en stor roll i alla led och du kommer vara en nyckelperson i teamet.
I stort kommer du att hantera:
• Fakturering till kunderna för alla 4 bolagen
• Registrering och betalning av inkommande fakturor
• Hantering och sortering av all dokumentation samt vidareutskick till kunderna
• Avregistrering av bilar i Sverige och kontakt med Transportstyrelsen
• Administrera “loggboken” som registrerar alla ingångna affärer
• Arkivering av olika dokument
• Registrera information i affärssystemet
• Kommunicera via mail och telefon med leverantörer och kunder



Kvalifikationer

från bilbranschen men tempot som kan variera från hektiskt till lugnt, måste du gilla! Som administratör är det nödvändigt att kunna ha flera arbetsuppgifter igång parallellt och du ska veta när det är dags att prioritera om och byta fokus. Kundmöte via telefon och mail förekommer och därför är svenska, engelska och franska tre otroligt viktiga språk att kunna hantera både muntligt och skriftligt. Kontoret består idag av två olika nationaliteter och vi ser positivt på om du bidrar med ytterligare en. På kontoret blandas samtalen med innehållsrika ämnen till enkel humor och din sociala förmåga kommer vara avgörande i den här processen. Du ska trivas med en chef som ger dig mycket ansvar, vill se dig utvecklas tillsammans med kollegor likväl som företaget.

Övrigt

I den här rekryteringen samarbetar AutoHansa med KFX HR-partner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig Rekryterare Anna Jardelid på anna.jardelid@kfx.se eller 08-663 99 00. Tjänsten är ett omgående behov men vi tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 november 2016

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024