Administratör på heltid till Familjens Jurist

Administratör på heltid till Familjens Jurist

Arbetsbeskrivning

Mitt i centrala Sundsvall, finner du Familjens Jurists kontor. Till detta kontor, där trivsel och välmående är ett högt fokus bland medarbetarna, söker vi nu en administratör på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Låter det intressant? Läs vidare nedan och sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Kanske har du arbetat tidigare med administration och service, kanske är du något mer ny på arbetsmarknaden men har en naturlig fallenhet för just detta. Hur som, ser vi att du trivs med varierande arbetsuppgifter, är initiativtagande, trivs i att ta ansvar och är rak och tydlig i din kommunikation.

Familjens Jurist arbetar med humanjuridik och har flertalet kontor i hela Sverige varav ett i Sundsvall. Nu söker Familjens Jurist, tillsammans med Academic Work, en administratör på heltid för ett långsiktigt uppdrag. Detta är en central roll för att verksamheten ska fungera. Läs närmre om Familjens Jurist och kontoret dit vi söker tillökning här. Som administratör arbetar du tätt tillsammans med jurister och boutredare och det är en självklarhet att alla hjälps åt där det behövs för en jämn arbetsfördelning.

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos Academic Work med uppdrag som administratör hos Familjens Jurist. Det finns ett långsiktigt behov för tjänsten och därmed en god chans till förlängning om samtliga parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Ett långsiktigt uppdrag där du blir en del av en familjär arbetsplats.
* En stor variation av arbetsuppgifter, där du får utvecklas tillsammans med dina kollegor.
* En arbetsplats med högt till tak där frihet under ansvar förespråkas.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du ansvara för de administrativa arbetsuppgifterna, främst kopplat till bouppteckningar, arvskiften och i arbetet med att förvalta dödsbon. Du är också kontorets kunder och klienters första kontakt, vilket innebär att du ger god service, agerar som ansiktet utåt för verksamheten och får kunder och klienter att känna sig trygga.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Ansvara för kontorets vardagliga drift, förbereda mötesrum inför förrättningar, klientmöten m.m.
* Första kontakten med klienter med mail och telefon som främsta arbetsredskap.
* Planera, boka och genomföra möten både fysiskt på kontor och via telefon/videomöten.
* Kontakt med bland annat bank och myndigheter.
* Bearbeta och skicka underlag och handlingar till Skatteverket.
* Hantera och skicka brev samt fullmakter.
* Posthantering


Du driver och planerar dina dagar på egen hand, vilket kräver ett gott självledarskap och initiativtagande samt att du känner ett stort ansvar för dina och dina kollegors arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet från en serviceinriktad och/eller administrativ tjänst, där dator, mail och telefon varit centrala arbetsredskap.
- Har en avslutad gymnasial utbildning.
- Är obehindrad i svenska i både tal och skrift då detta krävs i det dagliga arbetet.

Det är meriterande om du:


* Arbetat i en tjänst med liknande eller samma typ av arbetsuppgifter.
* Arbetat med handläggningsärenden.


För denna tjänst kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Som person är du:


* Självgående
* Serviceinriktad
* Initiativtagande


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt.
* Omfattning: Heltid, kontorstider.
* Lön: Timbaserad månadslön.
* Placering: Sundsvall.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av oss. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gav01@academicwork.se under kontorstid.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Medarbetarna på Familjens jurist har tillsammans en mycket stor kunskap och gedigen erfarenhet av familjejuridik i alla dess förgreningar. De hjälper sina klienter med all upptänklig juridik, förvaltar dödsbon och förrättar bouppteckningar. De biträder även i vårdnadsmål och arvstvister, upprättar testamenten och planerar generationsskiften.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024