OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en administratör med specifika arbetsuppgifter gällande tillståndsadministration i Polisområde Stockholm City.
I polisområdet finns exempelvis Regeringskansliet, Kungliga Slottet och Ambassader, vilket innebär att vi hanterar många olika slags offentliga tillställningar och allmänna sammankomster.
Som administratör för tillståndsgruppen är du medarbetare vid Polisområdets kansli och ingår i den operativa verksamhetsstödsgruppen tillsammans med operativa samordnare, och handläggare. Gruppen har sin arbetsplats i Kvarteret Kronoberg.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör gällande tillståndshantering ansvarar du för registrering av alla tillståndssökta händelser såsom allmänna sammankomster, offentliga tillställningar, idrottsevenemang, konserter, festivaler m.m. som sker i polisområde Stockholm City.
Dessutom arbetar du tillsammans med tillståndshandläggare, polisinsatschefer, analytiker, operativa samordnare och andra medarbetare som får information om händelser som förväntas inträffa i vårt Polisområde men som det inte sökts tillstånd för, det kan vara upprop på sociala medier, inkomna tips eller händelser i världen som kan ge upphov till opinionsyttringar på olika sätt.
Du är spindeln i nätet på tillståndsgruppen och förser ledning, operativa samordnare, planerare och yttre personal med underlag för den planering som krävs vid olika insatser. Även sammanställningar till externa intressenter, såsom Riksdag, Slottet, Stockholms stad m.fl., görs.
Förutom ovanstående hjälper man i denna tjänst till med att göra presentationer för skärmvisning i TC miljö (Taktiskt Centrum). Dessutom är det ett nära samarbete med administratör för TC, vilket innebär att du kan komma att hjälpa till med deras morgonmöten med övriga lokal polisområden och sektioner i polisområde Stockholm city och emellanåt även gå in som stabssekreterare.
KVALIFIKATIONER
• God erfarenhet av administrativt arbete. Tydliggör i din ansökan på vilket sätt du arbetat med detta tidigare
• Godkänd gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet och vana av att hantera dator som ett av dina främsta arbetsredskap
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av att arbeta i systemet COPS
• Tidigare arbetat på Polismyndigheten med liknande arbetsuppgifter
• Vana av att föra protokoll
Personliga egenskaper
Då du kommer att ha direktkontakt med planerare och andra operativa funktioner vid Regionen, polisområde och sektionen ser vi att du har god förmåga att skapa relationer på olika nivåer samt en god samarbetsförmåga och en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Även andra arbetsuppgifter av olika slag kan tillkomma, varpå vi ställer höga krav på självständighet, flexibilitet, förändringsbenägenhet, stresstålighet samt förmåga att arbeta lösningsfokuserat.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Tjänsten kräver svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2020-11-27
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 31,000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling.
Polisen jobbar med att göra likabehandling till en naturlig del av verksamheten. Polisen ska spegla samhället och ta tillvara på den kompetens som mångfald tillför. Polismyndighetens förebyggande och främjande arbete syftar till att motverka diskriminering och verka för lika rättigheter och möjligheter oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning eller ålder.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tf Gruppchef Shakila Mohammad
010-5686714
Gruppchef Carina Karlsson-Kriström
010-563 58 48
Kommissarie & kanslichef, LPO Rinkeby Jörgen Ohlsson
010-56 304 88
Sektionschef Johan Andersson
Ledningsstöd Leo Hoffman
Gruppchef barn Margaretha Forsberg
010-56 460 91
gruppchef vuxen Lena Holmstedt
0105646113
Gruppchef Robert Lorentzon
010-56 354 85
Sektionschef Kent Drougge
010-56 354 79
Sektionschef Rikard Gunzenheimer, 010-562 80 63