OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för Park och Landskap på Samhällsbyggnadskontoret område Genomförande söker nu en administratör som ska stödja områdets enheter. De enheter som du kommer stödja är främst Park och landskap samt Gata och Trafik samt enheten för byggprojektledning. Nedan kommer en kort redogörelse för varje enhet.
Enheten för park och landskap består idag av 11 medarbetare som arbetar som landskapsarkitekter, parkingenjörer och samordnare för odlingsfrågor. Från hösten 2023 så kommer även områdes administrativa resurser ligga här. Tillsammans planerar vi och utvecklar kommunens offentliga rum såsom parker, torg, lekplatser och planteringar etc. Enheten har också ett stort engagemang och deltagande i kommunens detaljplaneprojekt och deltar i många strategiska projekt som exempelvis arbetet med ny översiktsplan. Ett axplock på projekt och arbetssysslor vi arbetar med är utveckling av stadskärnan med bland annat ny park, julbelysning, sommargator, framtagande och genomförande av grönstrategin samt strategisk trädförvaltning etc.
Det är på enheten Gata & trafik som vi arbetar och utvecklar Södertäljes trafik- och gatumiljöer. Vi arbetar med hela samhällsplaneringsprocessen från långsiktigt strategisk planering till att besiktiga färdiga anläggningar. Vi planerar och projekterar nya vägar och GC-vägar, belysningar, broar och kajer. Arbetar beteendeförändrande i syfte att skapa ett hållbart resande och trygga trafikmiljöer. Vi har myndighetsutövning och beslutar om trafikföreskrifter, upplåtelser, dispenser och andra tillstånd.
Enheten för Byggprojektledning leder och styr projekt i alla skeden från projektering, upphandling, produktion och överlämning till drift. Enheten ansvarar bland annat för upphandlingar av projektörer och entreprenörer, samordnar och leder genomförandeprojekten inom kontoret, sköter ekonomiska regleringar och kvalitetssäkrar projektörer och entreprenörers arbeten för att säkerställa kvalitet, tid och kostnad.
Dina arbetsuppgifter
- Mottaga och kontera fakturor, Intern och extern fakturering, Ekonomifrågor, Bla ombokningar bokföringsfrågor mm till fakturahantering och ekonomiadministration.
- Beställa it utrustning, konton, telefoner, mm
- Samordna introduktion av nyanställda
- Utbilda personal i kommunens olika system
- Lägga in och administrera vårt projektstyrningssystem Antura.
- Vara ett stöd för personalen i olika frågor
- Vi arbetar ständigt med att samordna och tydliggöra kontorets gemensamma processer. Vi arbetar utifrån ett projektorienterat arbetssätt och din roll blir att hjälpa avdelningen med att hålla ordning.
Vem är du?
Krav:
- Gymnasieexamen
- Flerårig erfarenhet av arbete som administratör
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet av att ha jobbat med verksamhets-, ekonomi- och ledningssystem
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift
Meriterande:
- Kommunal erfarenhet
- Erfarenhet av systemen Antura, Erp, TOJ och liknande
Personliga egenskaper:
- Vi söker dig som motiveras och drivs av att göra skillnad i ditt arbete.
- Du har en öppen kommunikation och ett genuint intresse för människor.
- Du är lyhörd inför medarbetarnas behov och frågeställningar.
- Du är än nyckelperson som alltid sätter dina kollegier i första hand.
- Omfånget på uppdrag och utmaningar är stort så för att lyckas ser vi att du har ett motiverande och relationsskapande arbetssätt med en inriktning att vara stödjande till områdets chefer och medarbetare.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formaner
Din nästa arbetsplats kommer att vara i vårt Stadshus precis intill pendeltågsstationen. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över såväl staden som kanalen. Vår arbetsplats är nyligen ombyggd för vårt nya sätt att jobba så nu jobbar vi aktivitetsbaserat, DVS att du väljer plats beroende på dagens arbetsuppgifter. I övrigt så har vi roligt på jobbet och vi vill gärna hjälpa varandra och ser till att alla blir sedda och känner sig uppskattade. Vi försöker även att ha roliga gemensamma aktiviter.
Vi tillämpar årsarbetstid vilket innebär att du i den mån verksamheten tillåter, kan styra och planera din egen arbetsdag och arbetstid. Vi tillämpar också viss del distansarbete.
Vi erbjuder även ett friskvårdsbidrag på upp till 3 000 SEK per år samt möjlighet att byta semesterersättningen mot extra lediga dagar. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Bakgrundskontroller görs regelbundet på samtliga våra anställda.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.