OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.
Administratörens främsta uppgift är att utgöra ett administrativt stöd till åklagare och både polisiära och civila utredare under hela förundersökningsprocessen. Även visst stöd med IT-relaterade frågor kan vara aktuella då kammarens IT-administratör är placerad i Linköping. Arbetsuppgifterna innebär kontakter med myndigheter, slagningar i register, rekvisition av utdrag och handlingar, viss beredning av mål. Du arbetar även i brottmålsdiariet och hanterar arkivering och allmänt förekommande administration. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet– främst via telefon och e-post. Tjänsten kan innebära en del resor, t ex i samband med utbildningar och till vårt kontor i Linköping.
Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar tillsammans med kvalificerade kollegor och har möjlighet till egen utveckling samtidigt som du får bidra till samhällsnyttan vid bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.
Kvalifikationer
Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande. Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift. Några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom rättsväsendet.
Meriterande
Kunskaper i Cåbra, RAR eller DurTvå (särskilt meriterande) Yrkeserfarenhet från rättsväsendet Erfarenhet av att ha arbetat i projektform Kunskaper i engelska och andra språk. Kunskaper i Word, Excel och Powerpoint Erfarenhet av organisationsöverskridande samverkan
Du tar ansvar och arbetar självständigt, men i samråd med administratörsgruppen. Du är serviceinriktad och engagerad i ditt arbete. Du arbetar strukturerat, noggrant och effektivt samt är prestigelös.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid ovannämnda personliga egenskaper och förmågor.
Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav, men du får gärna ha utländsk bakgrund. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer göras före anställning i enlighet med Säkerhetsskyddslag (1996:627).
Anställningen är ett vikariat under 6 månader. Placering i Örebro med tillträde snarast. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.
Information om anställningen lämnas av chefsåklagare Annica Kullander tfn 010-562 96 56. Fackliga företrädare för SACO-S Henrik Lundin 010-562 91 72, för ST Robert Nuse tfn 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.
Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast 8 december 2016.
Diarienummer EBM2016-50
Kontaktpersoner på detta företaget
Louise Leijonhufvud
Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com