OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten, Region Nord har drygt 2000 anställda. Regionen består av fyra Polisområden, två regionala enheter, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två medarbetare som vill jobba som Administratör Planering på Operativ Verksamhetsstyrning med placering i LPO Umeå.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av administrativ handläggning, hantering och samverkan inom den operativa verksamhetsstyrningen. Främst jobbar du nära personal som period- vecko- och dagtidsplanerar. Arbetet sker både i grupp och individuellt vilket innebär att arbetet kräver initiativ, service och ansvar i samverkan med personal och deras chefer.
Arbetet präglas av ett strategiskt förhållningssätt där slutresultatet är i fokus. Dina huvudsakliga verktyg i arbetet är div. datasystem, så som Palasso, COPS och PUM-A.
Du kommer att jobba mot Polisområdet men samverkan ser även på regional nivå tillsammans med de övriga Polisområdena.
Verksamheten är angelägen att uppnå gruppens, polisområdets, regionens och myndighetens mål och producera goda resultat.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har:
- Fullvärdig gymnasieutbildning.
- God datavana samt kunskap i officepaketet.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Meriterande är:
- Om du har tidigare erfarenhet från personalplanering.
Dina personliga egenskaper:
- Förmåga att strukturera, planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt eftersom vi arbetar efter en planeringsprocess.
- Ha förmågan att prioritera arbetsuppgifter då arbetat ställer krav på snabba beslut vid hastigt uppkomna händelser.
- God samarbetsförmåga men också förmåga att arbeta självständigt.
- Som person är du nyfiken, uthållig och tycker om problemlösning.
-Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna, vilket vi bland annat styrker via referenstagning.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig chef.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
t.f chef RLC Hans-Olof Marsktröm
010-5682220
t.f gruppchef Örjan Ovesson
010-568 22 22
SEKO Sven-Erik Karlsson
11414
Polismästare Bengt Jansson
076-145 65 40
Chef forensiska sektionen Helén Kelly
010-56 83390
Inspektör, Forensik 3 Rgn Nord Fredie Wibron
HR-partner Eva Wikman
010-56 83945
Fackliga företrädare från OFR/P, SEKO, OFR/S och
Mats Eriksson
010-568213
Kommissarie Ulf Wikner
010-56 826 33