Administratör Portfolio Management

Administratör Portfolio Management

Arbetsbeskrivning

Lidl söker en administratör till avdelningen Portfolio Management i Göteborg
Vill du ha en tjänst med varierande arbetsuppgifter och möjligheten till att utvecklas?  Lidl söker nu en administrativ stjärna till ett av deras fastighetskontor!

Om tjänsten
Fastighetskontoret Göteborg ansvarar för Lidls fastigheter i Västsverige med allt från etablering, bygg och snart även förvaltning. På kontoret arbetar idag åtta personer och Lidl kommer att växa under kommande år.

Som administratör har du en viktig funktion i att ge avdelningarna Etablering och Bygg support i det dagliga administrativa arbetet. Du bearbetar information i flera olika affärssystem samt i Lidls interna fastighetssystem (IMS).

Du har ett tätt samarbete med byggprojektledare i byggprojekten och fastighetsutvecklare/etablerare i etableringsprojekten. Vidare arbetar du självständigt med kontroller och uppföljning av aktiviteter, samt mötesförberedelser såsom att bl.a. förbereda agenda och protokollföring.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är: Kontrakts- och postadministration.
Dokumenthantering och säkerställandet av fullständighet.
Kontakt med myndigheter och kommuner angående ärenden som t.ex. detaljplan, bygg-/skyltlov, tillstånd, trafikinformation.
Bevakning av påverkande omvärldsfaktorer som konkurrenter och stadsutveckling.
Hjälp med framtagning av beslutsunderlag och kartmaterial för kommande projekt och butiker.
Uppdatering av fastighetssystem.
Fakturabearbetning och hjälp med den finansiella uppföljningen av fastighetsprojekt.

Kvalifikationer Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande inom exempelvis administration eller ekonomi i grunden.
Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du har en stark kommunikationsförmåga och uttrycker dig mycket väl på svenska i såväl tal som skrift.
Då arbetet innefattar mycket digitalt och administrativt arbete förutsätter vi att du är en van datoranvändare.

Vem är du? Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga.
Du har lätt för att samarbeta med andra människor, men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut.
Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete.
Ett arbete med högt tempo och som innehåller ett stort antal varierande uppgifter är något du trivs med.
Om du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter eller har erfarenhet av fastighets- eller byggsektorn ser vi det som meriterande.

Vad Lidl erbjuder dig
Du får arbeta i en miljö som karaktäriseras av Lidls värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom Lidl växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Lidl stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar. Du blir en del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt.

Du hittar Lidl på deras toppmoderna huvudkontor där de har tillgång till gym och har härligt rabatterade priser i restaurangen, men givetvis har du också möjlighet till flexibelt distansarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i deras butiker till tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal.

Om Lidl
Att jobba på Lidl är inte som något annat. Lidl är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör deras fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar de den svenska livsmedelsbranschen. Och de gör det framgångsrikt, vilket märks genom att de växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.

Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2020 certifierad arbetsgivare där du får möjlighet att växa tillsammans med företaget och utmana branschen i samarbete med dina kollegor.

Välkommen med din ansökan! 
Om du tycker att tjänsten som administratör på Portfolio Management avdelningen passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. I denna rekrytering samarbetar Lidl med Fasticon. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.  

Har du frågor angående tjänsten eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karina Andersson på karina.andersson@fasticon.se eller 073-023 22 18.

Om Fasticon 
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Postadress

Smedsvängen 12 A
VÄXJÖ, 35254

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024