OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
SC Motors Sweden AB är ett helägt dotterbolag inom det japanska handelshuset Sumitomo Corporation, som är ett av Japans äldsta och största handelshus med 72 000 anställda i koncernen och en verksamhet i 65 länder. Det europeiska huvudkontoret finns i London. Sumitomos svenska verksamhet, SC Motors, är importör av Citroën och Mitsubishi. Företagsgruppen SC Motors består av ca 120 anställda med många olika kompetenser och inriktningar vilket gör oss till en spännande och dynamisk arbetsplats.
Dina arbetsuppgifter
Vi står inför en spännande förändring där vi lyfter upp flera affärskritiska funktioner till vårt moderbolag SC Motors. Dessa funktioner kommer att utgöra ett viktigt stöd till vår importverksamhet för både Citroën och Mitsubishi. Ett av dessa områden rör vår produkt-, pris- och logistikavdelning som säkerställer våra modellprogram och vår prispositionering samt hanterar våra bilflöden. Till denna avdelning söker vi nu en systemvan och noggrann administratör.
Som administratör stöttar du avdelningschefen med administrativa back office-uppgifter som säkerställer våra modellflöden och vår bilaffär. Det innebär t.ex. att du utför lageranalyser och tar fram data och information gällande vår lokala marknad.
Ett av våra viktigaste verktyg för detta område är vårt affärsstöddsystem AX, vilket du kommer att jobba med dagligen för att säkerställa att alla artiklar, produktspecifikationer och prisberäkningar är uppdaterade och att avvikelser uppmärksammas och åtgärdas. Du hjälper oss även med underhåll och kontroll av våra kostnader genom att till exempel kontrollera fakturor, räkna på kommersiella stöd och hantera bilskador och försäkringsärenden Vidare hanterar du även vissa tullfrågor och säkerställer att vi följer rådande lagar och regelverk där.
Rollen innefattar många kontaktytor; både interna avdelningar som t.ex. ekonomi samt externa kontakter med våra återförsäljare och du blir därmed ett viktigt nav i vår dagliga bilaffär. Tjänsten är baserad på vårt fina kontor i Upplands Väsby och du rapporterar till vår chef för product and pricing.
Din profil
För att matcha rollen har du en administrativ bakgrund, där du jobbat med analytiska och numeriska arbetsuppgifter i en dator- och systemintensiv miljö. Det är väldigt meriterande om du har en bakgrund från fordonsbranschen eller har jobbat i en ekonomirelaterad roll. Förståelig är du en van användare av MS Office och framförallt MS Excel och du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du är en kommunikativ lagspelare som är strukturerad, uthållig och slutför det du påbörjat. Du har en känsla för detaljer och tycker om att jobba med siffror, vilket kommer väl till pass i en analytisk roll. Är du också en glad och positiv person som gillar bilar så kommer du att passa in mycket bra hos oss.
Vi erbjuder
Hos oss möts du av ett inspirerande och kompetent team i ett dynamiskt och internationellt bolag med mycket starka ägare. Du kommer in i en spännande fas av förändring och förnyelse där du intar en ny funktion och får vara med och påverka våra sätt att arbeta. Din utveckling är viktig för oss och du kommer att beredas utrymme att både utvecklas och växa tillsammans med oss i skapandet av vår framtida organisation.
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin och Susanna Haglund. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!