Administratör- projektplanering och utveckling

Administratör- projektplanering och utveckling

Arbetsbeskrivning

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om.
Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden.

ARBETSUPPGIFTER
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsfastighetsförvaltningen har en central roll i denna utmaning. Avdelningen projekt och investering har det viktiga uppdraget att genomföra projekt för ny-, ombyggnations- och underhållsprojekt för att möta stadens behov av skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Totalt hanterar avdelningen projekt och investering runt 1000 projekt i delar av, eller genom hela byggprocessen från förstudie till överlämnande och garantiförvaltning. Avdelningen omsätter i dagsläget närmare tre miljarder per år.

Enheten projektplanering och utveckling är projekt- och investeringsavdelningens stödjande enhet och arbetar med ledningsstöd och administration, portföljledning samt kostnadsberäkningar i projekt.

Dina arbetsuppgifter:
Som projektadministratör arbetar du både på uppdrag av avdelningens chefer och som projektadministrativt stöd till projektledare i hantering av uppdrag och projekt. Stor del av arbetet innebär hantering av digitala verktyg såsom ärendehanteringssystem, projektverktyg, beställningsverktyg och fastighetssystem.

Du stödjer avdelningen i:
- stöd till projektledare i dokumenthantering och diarieföring
- planering, bokning och samordning av aktiviteter, event, utbildningar mm
- stöd till chefer i beställning och fakturahantering
- hantering av avdelningens funktionsbrevlåda
- samordning av lokalt och digitalt referensbibliotek
- utföra uppdrag och felanmälningar i egna lokaler utifrån tex arbetsmiljörond.


KVALIFIKATIONER
Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet inom administration som motsvarar arbetsuppgifterna. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ärende- och dokumenthantering inom projektverksamhet. Du använder frekvent digitala verktyg i ditt arbete och trivs i rollen som administratör.

Som person är du ansvarstagande, lyhörd och har ett serviceinriktat förhållningssätt med fokus på projektledaren och chefen som intern kund. Du är självgående och proaktiv i dina arbetsuppgifter, har god administrativ struktur och förmåga samt söker aktivt upp information på egen hand. Du är lösningsfokuserad och har förmåga att identifiera utvecklingsområden och tar initiativ till att genomföra förbättringar i arbetssätt.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


9 december 2024

Regulatory Affairs Specialist

20 november 2024