Administratör Reception PO Södra Skåne

Administratör Reception PO Södra Skåne

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu serviceinriktade administratörer till vår reception i Lund. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.


BESKRIVNING AV ARBETSPLATS
Polisområde Södra Skåne är ett av polisområdena i region Syd som har verksamhet från Simrishamn i öster till Lomma i väster i 16 kommuner. I området finns fem lokalpolisområden Lund, Eslöv, Kävlinge, Trelleborg och Ystad. Tjänsten är placerad i Lund. Bemanningen i receptionen består av 15 personer som arbetsleds av en gruppchef. Arbetstiden är i huvudsak förlagd måndag till fredag med kvällstjänstgöring två kvällar per vecka, helgtjänstgöring kan förekomma.


Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill vara polisens ansikte utåt, som har ett genuint intresse av service och av att arbeta med människor.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ingå i bemanningen av polisstationens reception, vilket innebär att handlägga pass/id-korts ansökningar. Du kommer vara sökanden behjälplig i ansökningsförfarandet likväl som utlämnande av färdiga pass/id, samt sköta administration kopplat till detta.
Utöver passhandläggning kommer du dessutom att utföra andra arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet, så som anmälningsupptagning med tillhörande förhör, hittegodshantering samt vara allmänheten behjälplig i övriga frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har

• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av att arbeta i serviceyrke
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att förstå och tala engelska
• God vana av att arbeta med dator som främsta arbetsverktyg

MERITERANDE
Det är meriterande om du har

• Erfarenhet av arbete i reception som inkluderar administrativt arbete.
• Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
• Erfarenhet av anmälningsupptagning
• RES-utbildning
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska


PERSONLIGA EGENSKAPER
För att lyckas i rollen krävs att du är serviceinriktad, strukturerad och har fokus på kundens behov. Du drivs av att hjälpa andra och kan anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmåga att skilja på personligt och professionellt och anpassar ditt agerande till situationen. Du är både kommunikativ och inlyssnande för att lösa uppgiften. Du behöver kunna arbeta både självständigt och i grupp.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetsort: Lund
Arbetstid: dagtid måndag fredag samt kvällstjänstgöring två kvällar per vecka, tjänstgöring på helger kan förekomma
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal annonserad arbetstillfällen: 2


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning


Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 13 mars 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet kontakta ansvarig HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!


POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 32 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Sara Bülow
010-5615788
Ansvarig chef Monica Nebelius
010-5615763
Johan Mangbo
114 14
HR (Information om rekryteringsprocessen) Sara Bülow
010-5615788
HR Konsult (Information om rekryteringsprocessen) Lars Olsson
010-561 35 23
Regionchef (Information om uppdraget) Annika Stenberg

Vill du veta mera om anställningen är du välkomm

Upplysningar om rekryteringsprocessen lämnas av

Sektionschef Pär Lidehäll
010-56 151 42
HR-partner Åsa Ackered
010-56 151 51

Sammanfattning

Besöksadress

Storgatan 43 20590 Malmö
None

Postadress

Storgatan 43
Malmö, 20590

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024