Administratör reception till lokalpolisområde Borås, Ulricehamn och Borås

Administratör reception till lokalpolisområde Borås, Ulricehamn och Borås

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden.

Polisområde Älvsborg är ett av fem polisområden i region Väst. Polisområde Älvsborg sträcker sig tio kommuner och är indelat i två lokalpolisområden: Alingsås och Borås. På polisområdesnivå finns en utredningssektion. Vidare finns ett polisområdeskansli.

Vi söker nu vikarier till reception i Borås och i Ulricehamn. Vikariatens längd varierar mellan 6 mån 12 månader

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i både Borås och Ulricehamns receptioner är ditt huvudsakliga ansvarsområde och arbetsuppgift att handlägga ansökningar om pass och nationellt ID-kort. Arbetet med handläggning av resehandlingar sker i direkt kontakt med besökare som bokat tid för att ansöka om pass och/eller nationellt ID-kort eller kommer vid drop-in för att hämta ut sin resehandling. Handläggning av ansökan om resehandling innebär även utredning och beslutsfattande. Arbetet sker i enlighet med gällande lagar och förordningar vilket innebär att du kommer genomgå utbildning under två veckor och godkänt resultat är ett krav för anställning och för att kunna utföra arbetsuppgifterna.

Övriga arbetsuppgifter som förekommer i receptionen är hantering av hittegods, kassaredovisning, lättare anmälningsupptagning, besvara inkommande samtal och mail och annat kopplat till receptionsarbete.

Expeditionsarbete som diarieföring av ärenden samt hantering av stämningsmannadelgivningar tillkommer som arbetsuppgifter vid receptionen i Ulricehamn. Boka in och ta emot inlämnade och/eller omhändertagna vapen och ammunition kan också komma att höra till arbetsuppgifterna vid receptionen i Borås.

En anställning hos oss innebär att du är en representant för myndigheten och kan vara besökarens första kontakt med polisen, du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser och du förväntas kunna bemöta, informera och vägleda på ett enkelt och begripligt sätt.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieexamen.
• Arbetserfarenhet i närtid av serviceyrke där du mött dina kunder personligen, som arbetsgivaren bedömer relevant och tillräcklig. Exempelvis inom reception, kundservice, butik eller inom vården.
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska.

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom polisen
• Erfarenhet av myndighetsutövning i roll som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• Kandidatexamen eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av att hantera flertal system och program parallellt i arbetssammanhang som arbetsgivaren finner relevant.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som får energi av och trivs i servicesammanhang där du får stötta medborgare. Arbetet innebär daglig kontakt med olika personligheter med skiftande förmågor från alla delar av världen och det ställs därmed kommunikativ förmåga, lyhördhet, och noggrannhet. Som administratör arbetar du såväl självständigt och med andra kollegor, vilket kräver ansvarstagande och samarbetsförmåga. I perioder ökar arbetsbelastningen och du behöver ha kapacitet att växla upp till ett högre tempo och göra nödvändiga prioriteringar. Detta med en fortsatt hög servicenivå mot kunden och bibehållen kvalitet i ditt arbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Borås eller Ulricehamn. Tjänstgöring vid annan ort inom polisområde Älvsborg kan förekomma vid behov.
Arbetstid:
Borås: Arbetstiderna är till största del förlagda dagtid (8-16:30), men det förekommer även kvällspass en gång i veckan (onsdag 11-19:30).
Ulricehamn: Arbetstiderna är förlagda till dagtid, 08.00 16.30
Tillträde: Januari/februari 2025.
Funktion: Administratör reception

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gerd Brandtlid
114 14
Barbro Granelli
114 14
Gruppchef stallgruppen Ann-Christin Karlsen
114 14
Gruppchef Agneta Nordeke

Handläggare Lennart Eriksson

Teodor Smedius, Lokalpolisområde Kungälv/Ale
114 14
Nina Heyden, LPO Västra Fyrbodal
114 14
Gruppchef Christina Steneskär
114 14
HR-partner Thomas Anderson
114 14
Regionkanslichef Morgan Orvenholt
010-565 00 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, Polisregion Väst
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2024
  • Ansök senast: 27 november 2024

Besöksadress

Stampgatan 28 40126 Göteborg
None

Postadress

Box 429
Göteborg, 40126

Liknande jobb


Passhandläggare (Sommarvikariat)

Passhandläggare (Sommarvikariat)

20 december 2024