OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla framtidens verksamhetsstöd? Vår vision är att bidra till Region Östergötlands utveckling genom att skapa branschens bästa verksamhetsstöd.
Centrum för verksamhetsstöd och utveckling (CVU) levererar tjänster inom HR, ekonomi, arkivverksamhet, regional biblioteksverksamhet, vårdnära verksamhetsutveckling, folkhälsa, medicinsk teknik, IT, facility management och upphandling. Ett brett och spännande uppdrag med andra ord!
Vi utgör Region Östergötlands kompetensstöd inom alla våra discipliner. Målet är att skapa mervärde och underlätta för vården, våra chefer och för regional utveckling.
Sedan oktober 2011 har Regionbibliotek Östergötland, tidigare Länsbibliotek Östergötland, bedrivit samhällsorientering för nyanlända i Östergötland. Samhällsorientering för nyanlända innefattas av lagen om etableringsinsatser med rätt att erhålla samhällsorientering på modersmål. Vi söker nu administratör. Som administratör kommer du att stödja verksamheten såväl strategiskt som operativt.
Arbetsbeskrivning
Som administratör för ”Samhällsorientering för nyanlända på modersmål” kommer du att sköta administration, fakturahantering, tidsredovisning med mera. Som administratör arbetar du nära chefen som du avlastar vid behov när han inte är på plats och som support till samhällskommunikatörerna. I övrigt består merparten av arbetet som administratör av utbildningsadministration, schemaläggning av kurser, utskick av kallelser, bokning av externa aktörer, utskrift och utskick av intyg och kontakt med olika aktörer som är involverade i samhällsorienteringen.
Utbildning och erfarenhet
Du har en som vi bedömer relevant utbildning för uppdraget och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har erfarenhet från administrativt arbete. Det är viktigt du har erfarenhet av att arbeta med ekonomirelaterade uppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativa system som Heroma och Agresso. Det krävs att du har god datorvana och erfarenhet av digitala medier.
Personliga egenskaper
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vi söker en öppen och glad person som är noggrann, systematisk och strukturerad. Du är ansvarsfull och ordningsam, stresstålig och uthållig. Du måste vara beredd att ”hugga i” när det behövs. Mycket av arbetet innebär att du är självgående och kan jobba på egen hand. Men du måste också kunna fungera bra i ett arbetsteam. Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta och skapa positiva relationer i möte med andra människor. Det är också viktigt att du kan hålla många bollar i luften, är effektiv och duktig på att få saker och ting gjorda. Har du humor är det välkommet.
Anställning och information
Tillsvidareanställningen omfattande 100%. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Lars Eklund, 010-103 93 13.
Facklig företrädare är Vision är Ann Johansson, 010-104 30 46 , Ann.Johansson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 29 mars 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber hos vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48