Administratör Regionkontoret Syd

Administratör Regionkontoret Syd

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift är att stödja såväl regionchefen som övrig regionalt placerad personal i administrativa ärenden. Arbetsuppgifterna består av diarieföring i systemet Platina samt registrering av uppgifter i andra administrativa stödsystem, arkivering, ärendebevakning, posthantering, beställningar, inköp och fakturahantering. Även upprättande av kallelser, dagordningar samt förande av protokoll vid regionala möten ingår. Som administratör har man en registratorsfunktion som svarar för rådgivning, stöd och utbildning till lokal nivå i diarieföringsfrågor.

Som administratör på regionkontoret utgör du en viktig servicefunktion. Administratörsfunktionen måste alltid vara bemannad under expeditionstid på vardagar och i arbetsuppgifterna ingår kontorsstöd till regionledningen i form av kontaktperson mot HK i olika frågor samt mottagande av besökare. I arbetsuppgifterna ingår även daglig bevakning av telefon, mail, fax, samt tillsyn av lokaler, utrustning och viss teknisk support. Verksamhetens behov samt riktade uppdrag från regionchefen kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet. Du delar ansvaret tillsammans med ytterligare två administratör på regionkontoret.


KVALIFIKATIONER
Arbetet som administratör är en servicefunktion, vilket ställer krav på att du är serviceinriktad och att du har en vilja och förmåga att hjälpa dina kollegor för att leverera lösningar. Det är viktigt att du är självgående i ditt arbete och samtidigt har en god förmåga till nära samarbete med övriga anställda på regionkontoret, samt med andra aktörer såväl inom som utanför myndigheten. Som administratör har du uppgifter som ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och noggrannhet såsom diarieföring och ärendehantering, samt en servicedel som kräver att du kan vara flexibel i ditt uppdrag.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande:
• Gymnasieexamen med inriktning mot administration och ekonomi
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration och ekonomi
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
• Väl vitsordad och flerårig erfarenhet från liknande tjänster
• Kunskaper i diarieföring och arkivhantering
• Bred erfarenhet av kriminalvårdens verksamhet


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Håkan Tullberg
040 - 69 27611
Marie-Louise Lindén
040-692 69 50
Bertil Holm
0455-32 64 18
Roger Nilsson
040-692 69 27
Maria Rahn

Kriminalvårdsinspektör Håkan Tullberg
040 - 69 27611
SEKO Roger Nilsson
040-692 69 27
OFR Maria Rahn
0470-736380
SACO Bertil Holm
0455-32 64 18
Sjukvårdssamordnare Marie-Louise Lindén
040-692 69 50

Sammanfattning

Besöksadress

21141 MALMÖ
None

Postadress

Storgatan 5
MALMÖ, 21141

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024