Administratör - registratur och ekonomi

Administratör - registratur och ekonomi

Arbetsbeskrivning

Vår ambition är att vara ett miljökontor i framkant med en effektiv, professionell och rättssäker myndighetsutövning för att kunna bidra till miljö- och hållbarhetsmålen. Vi har kommit långt men vi kan alltid bli bättre. Välfungerande och serviceinriktat administrativt stöd är själva ryggraden i vår verksamhet, utan det kan vi inte lyckas.  En av våra administratörer går i pension och vi behöver nu hitta en ersättare. Vill du vara en del i Södertäljes miljö- och hållbarhetsarbete och bli vår nya administratör? 

En dag på jobbet
Du kommer att ingå i miljökontorets stab som en av två administrativa assistenter.Inom staben finns medarbetare med olika kompetensområden men med den gemensamma målsättningen att effektivisera och underlätta arbetet för kontoret.Det innebär att du ger service och stöd till kontorets handläggare och övriga medarbetare och är en viktig del för helheten. Du kommer samarbeta med de flesta inom kontoret och särskilt med handläggarassistent, verksamhetscontroller och systemförvaltare. I arbetet ingår bland annat att registrera ärenden och handlingar i vårt system Castor, expediera beslut, hantera utlämning av allmänna handlingar, uppdatera kunduppgifter, fakturera avgifter, arkivering i e-arkiv, göra utskick och hantera inkommande post. Dessutom kommer du ansvara för hantering av miljökontorets beställningar och leverantörsfakturor i kommunens ekonomisystem. 

Vem är du?
För att passa för rollen och för att trivas hos oss är det viktigt att du är social, positiv och kundorienterad. Du är flexibel, serviceinriktad och skapar positiva möten. Du har en god administrativ förmåga där du värdesätter kvalitet och noggrannhet i ditt arbete. Du är van att arbeta självständigt men ser samtidigt din roll i helheten. Du tar ansvar för dina uppdrag och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. 
Krav:
- Administrativ/ekonomisk gymnasial utbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som lämplig
- Erfarenhet av offentlig verksamhet och ärendehantering inom myndighet
- Grundläggande juridiska kunskaper i lagstiftning gällande allmänna handlingar och offentlighet och sekretess
- Goda kunskaper i svenska, både tal och i skrift
- God datorvana
- Körkort
Meriterande:
- Erfarenhet av ärendesystemet Castor
- Erfarenhet av fakturahantering - kund och leverantörsfakturor 

Personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann
- Kvalitetsmedveten
- Utvecklingsorienterad
- God samarbetsförmåga
- Serviceinriktad och flexibel.
Då stor del av arbetet sker i samverkan med kollegor kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 


Vi erbjuder dig 

Södertälje kommuns stadshus är ett modernt glashus med fantastisk utsikt över både staden och kanalen. Från stadshuset har du nära till såväl buss som pendeltåg. Södertälje har även bra kommunikationer med fjärrtåg och regionaltåg samt bussförbindelser till Sörmland och Stockholm, bland annat direktbuss till Liljeholmen. Som medarbetare hos oss jobbar du efter årsarbetstid vilket ger god möjlighet till att styra dina arbetstider och en god arbetsmiljö. Vi erbjuder även möjlighet att växla in din semesterersättning till extra semesterdagar samt en generös friskvårdsersättning.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.

Välkommen till oss!  

Miljökontoret i Södertälje utför livsmedelkontroll och miljö- och hälsoskyddstillsyn samt ansvarar för den kommunala lantmäterimyndigheten. Vi förvaltar natur, ansvarar för vattenförvaltningen samt driver naturpedagogisk verksamhet. Omkring 45 personer arbetar på kontoret varav fyra inom stabsfunktionen. Vår ambition är att tillvarata medarbetarnas engagemang och bli ett miljökontor i framkant, som samverkar och bedriver en effektiv tillsyn och kontroll för hållbar utveckling. I kommunen planeras för 20 000 nya bostäder, till stor del inom tätorterna. I anslutning till detta finns många utmaningar, bland annat beroende på Södertäljes industriella historia. Kommunen arbetar offensivt inom hållbar utveckling och storsatsar inom klimat, vatten och natur och det pågår ett aktivt arbete med ekosystemtjänster. Det finns många intressanta utmaningar både inom social och ekologisk hållbarhet. Samverkan inom kommunen och med andra samhällsaktörer är centralt. Här blir du en del av en spännande verksamhet som jobbar för social och ekologisk hållbarhet!
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 27 april 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024