Administratör / Researcher till ToFindOut

Administratör / Researcher till ToFindOut

Arbetsbeskrivning

Trivs du med att arbeta administrativt och strukturerat med informationsinsamling samtidigt som du vill ha inslag av service?

Nu söker ToFindOut, det branschledande företaget inom bakgrundskontroller, sin nästa kollega till sitt research- och kundteam. Detta är perfekt för dig som vill utvecklas i en roll där du får utveckla din administrativa och strukturerade ådra samtidigt som du har daglig kontakt med kunder, kandidater och samarbetspartners. Du börjar din resa med att lära dig processer och rutiner om bakgrundskontroller och efter ca 3-6 månader kommer du att på cirkaa 50% att jobba mer dedikerat mot ToFindOuts kunder. Som administratör/researcher kommer du arbeta med ToFindOuts leveranser av bakgrundskontroller genom att samla in, granska och sammanställa information.Välkommen in med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På ToFindOut kommer du att ingå i ett team på 7 personer. Ett team med otroligt god harmoni och stämning där de gemensamma styrkorna är ansvar, empati och prestation. 

ToFindOut har en ständig ambition om att leverera de bästa och mest heltäckande bakgrundskontrollerna och ligger i framkant vad gäller digitala gränssnitt och har en egen utvecklingsavdelning. Som administratör och researcher hos ToFindOut har du ett stort ansvar då du är den personliga kontakten som företagens kunder och kandidater möts av i deras bakgrundskontrollprocesser.

ToFindOut är ledande i sin bransch och är en ödmjuk, vänlig arbetsgivare som ser till att du blir väl omhändertagen. Tillsammans med 20 kollegor sitter du på TFOs kontor som ligger i moderna lokaler centralt i Stockholm.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som administratör/researcher kommer du att efterfråga, ta emot och hantera förfrågningar från kunder som vill göra bakgrundskontroller på kandidater, vanligtvis i samband med rekrytering. ToFindOut erbjuder främst bakgrundskontroller på kandidater inom Sverige men även globalt. Dessa är kopplade till främst tre delar - ekonomi, juridik och personalia. I din roll kommer du att arbeta med både svenska och utländska bakgrundskontroller varför det är viktigt att du behärskar både svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär bland annat att:

• Samla in information från öppna källor (ex myndigheter, domstolar), arbetsgivare/utbildningsinstitut och diverse databaser
• Genomföra utländska bakgrundskontroller med kontakter på engelska
• Sammanställa, granska och presentera informationen samt vara ett bollplank för uppdragsgivare (både i rapportform och muntligen)
• Verifiera och säkerställa CV och referenser
• Ha kontakt med uppdragsgivare, kandidater och samarbetspartners
• Möta kunders förfrågningar och vara behjälplig i kundservicefrågor

 

Efter 3-6 månader när du lärt dig processer och rutiner kommer cirka 50% av din arbetstid att övergå i en kundstödjande och administrativ roll som också leder till en större variation av arbetsuppgifter. Du kommer då ha tätare kontakt med både externa kunder och kundansvariga på ToFindOut. Det innefattar exempelvis att:

• Vara kundsupport och stötta kunderna i deras beställningar
• Lägga upp nya användare och produkter för TFOs avtalskunder
• Äga kundansvar för några av de mindre kunderna
• Tillsammans med säljavdelningen implementera nya avtal i affärssystemen
• Vara bollplank när nya funktionaliteter för kunderna planeras och testas

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

ToFindOut består av drygt 20 ambitiösa och kunniga medarbetare, alla samlade på kontoret vid Norra Bantorget, centralt i Stockholm.

Tänkt start är 8/6 eller när rätt person kan vara på plats. Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Du kommer att jobba under kontorstider med möjlighet till flex.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som:

• Troligen har någon form av eftergymnasial utbildning
• Har tidigare erfarenhet inom någon typ av servicefunktion
• Är flytande i svenska och engelska

 Som person tror vi att du:

• Är noggrann och systematisk i ditt arbetssätt
• Är strukturerad och med god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter och snabbt kunna skifta fokus
• Gillar att leverera mot deadlines
• Har förmågan att jobba på detaljnivå, samtidigt som du är duktig på att se ditt arbete i ett helhetsperspektiv
• Gillar att hantera och kontrollera stora mängder insamlad information
• Trivs med att periodvis arbeta i högt tempo mot uppsatta deadlines
• Är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra för att nå goda resultat

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2021
  • Ansök senast: 16 juli 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024