Administratör Restaurangservice

Arbetsbeskrivning

Restaurangservice är den avdelning inom Spendrups Bryggeri AB som utför installationer, reparationer och service av Spendrups dryckesanläggningar och flaskkylar hos våra restaurangkunder. Vårt uppdrag är att säkerställa en god kvalité och bästa dryckesupplevelse för kunden. Restaurangservice har totalt ca 60 anställda varav ett 40-tal personer är servicetekniker. För att administrera och planera kundernas servicebeställningar finns en servicegrupp samt tillhörande verkstad och lager.

Administrationen inom Restaurangservice tar emot felanmälningar ifrån kunder, fördelar serviceorder till tekniker, beställer reservdelar till tekniker och kunder. Avdelningen sköter också uppgifter såsom uppföljning av teknikernas rapportering, fakturering, uppdatering av inventarieregister samt ger administrativ support till kunder, tekniker och säljare. Detta innebär ett arbete med stora kontaktytor då du har daglig kontakt med Spendrups kunder, restaurangservicetekniker, säljare inom affärsområdet restaurang, verkstaden inom restaurangservice samt andra avdelningar internt. Mycket arbete sker i vårt affärssystem M3 samt i Officepaketet med varierande uppgifter såsom statistik, uppföljning och registervård.

Med kunden i fokus och personlig service löser vi alla förfrågningar utifrån visionen ”Ett bryggeri i Världsklass”!

Till adminteamet, Helpdesk, som består av sex personer söker vi nu en Administratör. Ett av våra mål är att bredda vår tekniska kunskap i teamet och det är därför meriterande med ett teknikintresse. Arbetstiderna är mellan 08:00-17:00 och du blir placerad på huvudkontoret i Vårby och rapporterar till Administrativ chef Restaurangservice.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 1/12 2016 eller efter överenskommelse.

Bakgrund & erfarenhet

minst gymnasieutbildning med ett par års arbetslivserfarenhet där du har erfarenhet av administrativa uppgifter så som register och systemhantering


du ska ha erfarenhet tidigare ha arbetat med kundkontakt tex inom försäljning, kundservice eller teknisk service
god datorvana samt goda kunskaper i Office

erfarenhet av ERP system, varav M3 är väldigt meriterande
väldigt goda erfarenheter i Excel är ett krav


Personliga egenskaper

du behöver vara en social person med hög grad av servicekänsla då kontaktytorna internt såväl som externt är stora
du är duktig på att strukturera ditt arbete och du känner dig bekväm med att följa dokumenterade rutiner och processer samt kan hantera att prioritera inkomna ärenden löpande
som person är du är stresstålig och van att hantera ett högt tempo med ”många bollar i luften” samtidigt, vilket ställer krav på att du kan ta eget ansvar och initiativ samt behåller servicekänslan i alla lägen
du arbetar bra både självständigt såväl som i grupp


Din ansökan
Vi tar tacksamt emot ditt CV samt personliga brev där du beskriver dina kompetenser och erfarenhet på ett utförligt sätt. Vi kommer att gå igenom samtliga ansökningar och kommer att ta intervjuer löpande. Dock kommer samtliga ansökande få respons efter att ansökningstiden löpt ut.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kan omfattas av en bakgrundskontroll.

Samtliga tjänster på Spendrups omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. De avtal vi går under är Unionen, Sveriges Ingenjörer, Ledarna och Livsmedelsarbetareförbundet.

Sista ansökningsdag: 13 november, 2016. Intervjuer kommer dock ske löpande.
Tillträdesdag: Snarast, gärna 1/12/2016
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidareanställning/heltid
För mer information om tjänsten: Malin Olsen, Teamledare Helpdesk, 08-736 69 42
Placeringsort: Vårby, Stockholm

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Karlsson

Tobias Olsson

Anna Lindqvist

Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Spendrups Hällefors
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Heltid/tillsvidare
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Grythyttans Livsmedelsby, Hällefors
None

Postadress

Grythyttans Livsmedelsby
Hällefors, 71295

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024