OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är Vagabond Haven
Vagabond Havens ekovänliga mobila hus skapar ett helt nytt sätt att bo som är bättre för naturen, plånboken och själen.
Tänk vilken frihet ett mobilt hus betyder: Du kan bo mitt ute i naturen och ändå nära stan. Du kan ta med dig ditt hem när du flyttar till en annan ort. Bygga till när behovet finns. Använda det som kontor, semesterboende eller hyra ut det. Och kanske bäst av allt: Du behöver inte investera en stor del av din inkomst för att äga ett eget, vackert hem!
Alla våra hus är arkitektritade och byggs med året-runt standard i miljövänliga och sunda material. Tiny houses, modulhus, attefallshus, sommarstugor, mobila kontor och rullande ateljéer ... under ett och samma tak.
Vår vision: Bo mindre, lev stort!
Du och din roll
Vi söker nu efter en person med utbildning och erfarenhet inom kontorsarbete och försäljning, ett brinnande intresse för att skapa ett mera hållbart och fritt levnadssätt, en passion för arkitektur, inredning och hus - även sådana som är tiny. Du ska vara kreativ, innovativ och drivande, och ha enkelt för att skapa och kommunicera struktur i projekt och arbetsflöden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av administration och försäljningen:
Svara på mejl och telefonsamtal från kunder och samarbetspartners. Sköta beställningar, dvs. hantera kommunikation mellan kunderna och produktionen. Uppdatera hemsidan, beställformulär och kataloger. Upprätta och förnya annonser och annat marknadsföringsmaterial. Skicka och betala fakturor och sköta bokföringen.
Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du att få hjälpa till precis där det behövs då projekten är mångsidiga och varierande. Det kan vara allt från att hitta nya smarta lösningar som gör våra hus ännu mera energisnåla och miljövänliga, till att gå på olika mässor för att representera oss, göra visningar av våra hus, sköta sociala medier eller bygga upp samarbeten med andra företag som delar vår vision.
Vem du kommer att jobba med
Du kommer att jobba ihop med mig, Manuel, som är ägaren av Vagabond Haven och mina kollegor Helena och Sanna, samt ytterligare en ny kollega som kommer bli tillsatt för en tjänst inom marknadsföring. Dessutom kommer du ha mycket kontakt med våra tre samarbetspartners i Lettland och Polen där våra hus byggs nuförtiden, samt med vår ständigt växande skara av återförsäljare i Skandinavien och Europa.
Bakgrund
Utbildning och erfarenhet av administrativt kontorsarbete
Utbildning och erfarenhet inom försäljning - gärna inom en relaterat bransch såsom t.ex. byggbranschen och med hållbarhet i fokus
Flytande svenska och engelska (och gärna ett till språk) i tal och skrift
Lätt för att skriva texter (mail, blogginlägg, reklamtexter osv.)
Erfarenhet inom bokföring
Kunskap inom naturvänligt byggande är ett plus
Självgående och strukturerad med god vana av att planera och hålla ihop projekt med flera intressenter
Motivation och personliga egenskaper värderas högt
Omfattning
Omfattningen ligger till att börja med på 50%. För att kunna känna in varandra börjar vi med en provanställning på 3 månader med början så snart som möjligt. Jag ser gärna att vi jobbar tillsammans på vårt kontor i Uppsala åtminstone 1 dag i veckan. Resten av tiden kan du gärna jobba hemifrån om du föredrar det. Detta kan vi klura ut tillsammans.
Ansökan
Ansökan, märkt “Namn Efternamn - administratör” skickas till info@vagabondhaven.com senast den 16.04.2021.
Nyckelord: administratör, assistent, sekreterare, kontorist, försäljning, tiny house. #jobbjustnu