Administratör SAP - Heltid/Deltid

Administratör SAP - Heltid/Deltid

Arbetsbeskrivning

Weishaupt Svenska AB är ett helägt dotterbolag till den tyska koncernen Max Weishaupt GmbH, en av världens ledande tillverkare av olje- och gasbrännare och kondenserande gaspannor för energimarknaden.
Koncernen är kvalitetssäkrad enligt ISO 9001 och omsätter 6 000 Mkr. Antalet anställda är ca 3500. Tillverkning, forskning och utveckling är förlagd till moderbolaget i södra Tyskland. Weishaupt Svenska AB ansvarar för försäljningen av produkter och system, samt service och utbildning för den svenska marknaden. Vi finns i Helsingborg, Stockholm/Arninge och Umeå. Mer info via www.weishaupt.se
Vi söker nu till vårt HK i Helsingborg för omgående tillträde en:
Administratör SAP – heltid/deltid
Som Administratör av vårt SAP-system ansvarar du för en bredd av administrativa uppgifter inklusive order och fakturering. Vi använder vårt SAP-system till offert-och orderbehandling, lagerstyrning, ekonomi samt servicestyrning.
Arbetstiden fram till och med juni kommer motsvara en heltidstjänst. Vi hoppas därför att du har den möjligheten och att det även passar dig att gå över till en deltidstjänst från juli månad och framåt (50-75%).
Du kommer att till viss del ha kontakt med SAP superuser som sitter i Danmark samt med moderbolaget i Tyskland avseende lager och leveranser. Du rapporterar till Sverigechefen.
Arbetsuppgifter
· Upprätta artikelnummer, benämningar och priser
· Daglig fakturering och försändelse av kundfakturor
· Lagerhantering
· Registrera kundorder samt ansvara för att orderändringar upprättas och återrapporteras
· Administrera företagsmailen
· Varubeställning samt inköp av externt material
· Bokning av transporter reservdelsorder
· Reklamationshantering mot kund och moderbolag
· Underhåll av kundstamdata samt servicedatabas
Dina Kvalifikationer
Relevant utbildning för tjänsten, lägst gymnasienivå
Kunskap och erfarenhet av vårt affärssystem SAP samt vana av liknande arbetsuppgifter
Ett strukturerat arbetssätt, noggrann och med öga för detaljer
En genuin känsla för service och bra kommunikativ förmåga såväl internt som externt
Att du är flexibel som person, då vi är ett litet företag och det ibland krävs stöttning med andra uppgifter
Goda kunskaper i svenska och engelska. Tyska är meriterande då vi är ett dotterbolag till en tysk koncern

· Goda kunskaper i MS Office
Meriterande är tyska språkkunskaper i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Ett omväxlande administrativt arbete för dig som trivs med att vara ”spindeln i nätet”. Fördelen att arbeta i ett internationellt företag med välkända, högkvalitativa produkter, och samtidigt vara en viktig del av ett litet, dynamiskt team.
Välkommen med din ansökan! Du kommer att länkas till en extern sida där du sedan enkelt kan bifoga ditt CV och brev. Då urvalet sker löpande ser vi fram emot din ansökan snarast! Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Ann-Sophie Wågö 0410-25088, Comline Rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEISHAUPT SVENSKA AKTIEBOLAG HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 15 mars 2021

Postadress

KAPPLÖPNINGSGATAN 14
HELSINGBORG, 25230

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024