OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fortifikationsverket är en av Sveriges största fastighetsägare. Vi arbetar med avancerad teknologi i samhällsviktiga byggnader och bergrum, på flygfält och marinbaser. Vi har regeringens uppdrag att se till att försvaret har väl fungerande anläggningar, mark och lokaler för sin verksamhet och vi är en viktig del av landets krisberedskap. På några få år har de säkerhets- och försvarspolitiska förutsättningarna kraftigt förändrat den nationella försvarspolitiken. Det innebär att Fortifikationsverket växer och vi kommer att ha en ökad mängd rekryteringar en lång tid framöver. Vill du växa med oss? Häng med på vår utvecklingsresa!
Vi erbjuder
Hos oss finner du en kultur som präglas av affärsmässighet, professionalism, delaktighet och respekt. Vi arbetar också för att våra medarbetare ska kunna ha balans mellan arbete och fritid. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald ger.
Servicecenter ansvarar för all telefoni och bemannar Fortifikationsverkets telefonväxel och Kommunikationscentral med Rakel under dagtid. Vi tar emot felanmälningar på alla våra fastigheter och är 1st line support för IT, för både Fortifikationsverket och Statens Fastighetsverk. För hela myndigheten är vi stöd i olika administrativa arbetsuppgifter. Servicecenter har tio medarbetare som tillsammans löser alla uppgifter, arbetar som ett team och stödjer varandra.
Nu söker vi dig som vill arbeta på en av Sveriges spännande arbetsplatser och därmed vara med och bidra till ett robust samhälle och en säkrare värld.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administratör vid Servicecenter i Arvidsjaur arbetar du i huvudsak med telefontjänster och administrativa uppgifter. Du tar emot interna och externa samtal i telefonväxeln samt felanmälan av Fortifikationsverkets fastigheter. IT-administration och IT-helpdesk samt passning Rakel ingår också i arbetsuppgifterna. Du stöttar även Fortifikationsverket internt med övrigt förekommande administrativa delar. Då Fortifikationsverket har verksamhet i hela Sverige kan tjänsteresor förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet inom kundmottagning/kundservice och administration samt erfarenhet av att arbeta i/med IT-system. Då rollen bl.a. kommer innebära att arbeta med 1st line support inom IT, krävs det mycket goda IT kunskaper. Du har goda kunskaper i svenska i både i tal och skrift. Körkort klass B och svenskt medborgarskap är ett krav.
Meriterande kvalifikationer är tidigare arbetslivserfarenhet av växel, kundmottagning och IT-helpdesk eller motsvarande.
Personliga egenskaper
I den här rollen kommer dina personliga egenskaper att värderas högt. Vi söker dig som är serviceinriktad, social och flexibel. Du har en mycket god samarbets- och kommunikativ förmåga samt kapacitet att arbeta självständigt med hög initiativförmåga. Vidare krävs det att du är förändringsbenägen, lyhörd och prestigelös.
Anställningsvillkor
Tillsvidare, heltid. Anställning inom Fortifikationsverket är säkerhetsklassad. Det innebär att innan beslut om anställning kommer säkerhetsprövning och registerkontroll att genomföras, enligt bestämmelser i Säkerhetsskyddslagen.
Vill du veta mer? Kontakta
Maria Larsson, enhetschef Servicecenter, tel 010-44 44 454
Sonja Sand, rekryteringsspecialist, tel 010-44 44 983
Ansökan
Välkommen med din ansökan komplett med CV och personligt brev senast den 13 april 2021. Vid ansökan behandlas dina personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och en ansökan är allmän handling enligt offentlighetsprincipen.