OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samverkan är integrerad i Högskolan Västs utbildning och forskning och realiseras genom profilen Arbetsintegrerat lärande, AIL. Genom AIL bearbetas och förädlas kunskap i samverkan med omvärlden. Högskolan har regeringens särskilda uppdrag att utveckla AIL. Forskarutbildningsrättigheterna i produktionsteknik och arbetsintegrerat lärande ger uttryck för den vetenskapliga höjden i högskolans profil. Utöver högskolans tre prioriterade forskningsmiljöer – produktionsteknik, AIL samt barn-och ungdomsvetenskap – bedrivs forskning också inom ett flertal andra områden.
Högskolan Väst har ett högt söktryck, en bred rekrytering och en hög andel av studenterna etablerar sig på arbetsmarknaden. Högskolan finns centralt i Trollhättan med 11 000 studenter och närmare 600 anställda.
Campussupport är en av åtta avdelningar som hör till den centrala förvaltningen vid Högskolan Väst.
Avdelningen består av 15 medarbetare vars uppdrag är att vara en servicefunktion för högskolans samtliga enheter, studenter, personal och besökare i frågor rörande fysisk infrastruktur, säkerhet, service och support. Inom avdelningens uppdrag ingår även schemaläggning, tentamen, samordning av event och konferenser. Servicecenter är en funktion som erbjuder högskolans samtliga målgrupper service och information.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå och ha en samordnande roll i vårt servicecenter team som ger service och support direkt till studenter, personal och besökare. Servicecentret är den första ingången för personal, studenter och besökare i många frågor. Ärenden inkommer via telefon, mail och besök i vårt Servicecenter. Arbetsuppgifterna är breda och varierande och ställer krav på god stresstålighet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Exempel på arbetsuppgifter är att ge olika typer av information, hantering av passerkort, parkeringskort och utlåning av bilar och cyklar. Hantera bokningar samt svara och administrera allmänna studentfrågor rörande bland annat schema, tentamen, registrering och intyg. De flesta ärenden löses på plats medan andra vidarebefordras till rätt funktion inom högskolan med hjälp av vårt ärendehanteringssystem. Då arbetet innebär löpande kontakter mot våra studenter, besökare och medarbetare ställer det krav på en god servicekänsla.
De samordnande arbetsuppgifterna innebär att samordna arbetet inom Servicecenter teamet. Du arbetar tillsammans med Servicecentrets andra medarbetare för att utveckla funktionens verksamhet och ansvarar för veckomöten. En viktig del i samordningsrollen är att samverka med övriga avdelningar inom högskolan för att ärendehanteringen och servicen till våra målgrupper ska utvecklas och bli så effektivt som möjligt. Vi ser därför att en person som är ihärdig, strukturerad, kvalitetsmedveten och med goda ledarskapsförmågor skulle passa bra för rollen.
Befattningen är nyinrättad och det finns stora påverkans och utvecklingsmöjligheter både inom rollen och avdelningen för att utveckla arbetet och arbetssätt.
Kvalifikationer
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning, gärna högskoleutbildning eller motsvarande.
Du har tidigare god erfarenhet av receptionstjänst, gärna från ett delat servicecenter där ett flertal funktioner ingått. Relevant erfarenhet av studieadministration samt erfarenhet av arbetsledning är ett krav.
Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och en god datorvana. Det är meriterande med tidigare arbete inom statlig myndighet, god erfarenhet av ärendehanteringssystem, hänvisningssystem samt dokumentationssystem. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Norén, IT-chef
0733-975111
Tobias Ekenstam, Saco-S
0520-22 31 83
Jarmo Uusitalo
0520-22 30 93
Malin Malm, Avdelningschef kommunikationsavdelningen
0721-600 144
Annette Andersson, IT-strateg
0520-223181
Michael Häggström
0520-22 31 96
Linda Severinsson, gruppchef
072-160 01 48
Ulf Glad, avdelningschef
0520-22 31 80
Linda Severinson
0520-22 34 34, 072-160 01 48
Anna Johansson, gruppchef
0520-22 30 34