Administratör Sjö-och flygräddningen

Arbetsbeskrivning

Sveriges vackraste arbetsplats söker en  Administratör till sjö-och flygräddningen  med placering i Göteborg 
 
 
 
Sjöfartsverkets uppdrag är att tillhandahålla och utveckla säkra, hållbara och effektiva sjövägar med service dygnet runt. Vid sjö- och flygolyckor är det Sjöfartsverket som ansvarar för räddningstjänsten i nära samarbete med flera andra aktörer. Sjöfartsverket har ett stort och viktigt samhällsansvar. Vi nu söker en administratör till Sjö-och flygräddningsavdelningen. 
 
Att jobba som administratör på Sjöfartsverket 
Tjänsten innebär att stödja avdelningschefen och dennes stab. Arbetsuppgifterna varierar men omfattar bland annat praktisk och administrativ hantering av beslutsfattande och möten, t ex cirkulation av dokument, diarieföring, bokning av lokaler och protokollskrivning. Avdelningschefen och medarbetarna är ofta på resor och därför kommer administratören även fylla rollen som kontorschef som ser till att praktiska frågor omhändertas.
 
I arbetsuppgifterna ingår granskning och kontering av fakturor samt att hantera läkarintyg gentemot försäkringskassan. Det ingår också i uppdraget att koordinera och skicka ut nyhetsbrev, administration av avdelningens gemensamma informationshanteringsystem, bl a i sharepoint, samt övriga former av avlastning till avdelningschefen och staben. Ett fåtal resor och övernattningar inom Sverige kan förekomma. 
 
Eftersom organisationen är ny så kommer tjänsten att utvärderas och arbetsuppgifterna kan komma att förändras. 
 
Vem är du? 
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter, goda kunskaper i MS-Office paketet och gärna med erfarenhet av Sharepoint. Du har minst en treårig, avslutad gymnasieutbildning. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriterande är erfarenhet av ekonomisystem och diarieföring. Körkort B är ett krav. 
 
Som person är du är flexibel och klarar av att hantera många saker samtidigt. Du är initiativtagande, van att arbeta självständigt och förväntas proaktivt föreslå förändringar som kan förbättra avdelningens leverans. Det är viktigt för dig att slutföra arbetsuppgifter och uppnå resultat. Du är serviceinriktad, strukturerad, har god samarbetsförmåga och är relationsskapande. Du är lojal samt besitter en personlig mognad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. 
 
Tjänsten är säkerhetsklassad och därför måste du vara svensk medborgare. Före anställning sker en registerkontroll. 
 
Sjöfartsverket – en jämlik arbetsplats 
På Sjöfartsverket förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning. 
 
Hur och när? 
Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning. Tjänsten beräknar tillsättas innan sommaren. Stationering: Göteborg. 
 
Upplysningar 
Direktör, sjö-och flygavdelningen, Mattias Hyllert, T. 010-47 85 511 
HR-utvecklare, Jonna Abrahamsson, T. 010-47 85 551 
 
Fackliga företrädare 
SACO, Jimmy Eriksson, ST-Sjöfart Tapani Hoffrén, SEKO, Göte Karlsson. Samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00. 
 
Registrera din ansökan senast 19 mars 2017. 
 
Diarienr. 17-00790
 
Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJÖFARTSVERKET Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Tillsvidare, föregående av 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 7 mars 2017

Liknande jobb


12 augusti 2024

17 juni 2024

Payroll Service Delivery Manager

Payroll Service Delivery Manager

29 september 2023

23 augusti 2023