Administratör Socialförvaltningen Centrum

Administratör Socialförvaltningen Centrum

Arbetsbeskrivning

Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg, Majorna, Linné, Örgryte och Härlanda ska få en bättre vardag. Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till insatser för en jämlik stad. Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en mer likvärdig och effektiv socialtjänst som utgår från evidens och erfarenhet.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i stadens hjärta - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som administratör på den centrala administrationen inom vår förvaltning innebär att du finns till för våra kunder som är enhetschefer och handläggare inom socialtjänstavdelningarna Barn och unga samt Vuxen och försörjningsstöd. Enheten levererar ett brett administrativt stöd. Vårt uppdrag är att erbjuda en så god service som möjligt och samtidigt säkerställa kvalitén inom förvaltningens administrativa processer. Vi arbetar målinriktat med att bygga en effektiv arbetsgrupp och träffas i helgrupp regelbundet.

Tillsammans med dina kollegor inom ekonomiavdelningen kommer du vara en viktig del av att arbeta med fakturorna kopplade till kostnader för placeringar för köpt vård inom socialtjänsten och även upprätta avtal. Det innebär att du arbetar nära handläggarna inom socialtjänsten, förvaltningens LINK samt kollegor. Varje roll är lika viktig för att vi ska nå ett gott resultat tillsammans.

Du arbetar dagligen i Excel och verksamhetssystemet Treserva. Under en arbetsdag har du många kontakter med dem andra som arbetar i processen och du förväntas vara drivande och initiativtagande. Du förväntas sätta arbetsuppgifternas och verksamhetens behov främst vilket gör att du agerar prestigelöst och är generös med både egna misstag och framgångar. Ibland krävs det att du ställer om och stöttar upp i din kollegas ansvar och under perioder kan även andra arbetsuppgifter tillkomma än de ordinarie.


KVALIFIKATIONER
Krav för tjänsten är eftergymnasialutbildning som bedöms adekvat och har du högskolekompetens är det meriterande. Du har tidigare erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning gällande köpt vård och/eller avtalsprocessen. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom verksamhetssystemen Treserva och Proceedo. Du har goda kunskaper i Excel.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som LVS, lokalt verksamhetsstöd i Treserva.

I den här rollen trivs du som är noggrann med detaljer och gillar siffror. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Du har förmåga att se helhetsperspektiv där du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du har även förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål och är därmed bra på att samverka såväl internt som externt.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Utifrån ditt ansvarsområde kan du stå emot påtryckningar från andra, sätta gränser och säga nej när det behövs. Du är tydlig i din yrkesroll och agerar professionellt i situationer där andra ifrågasätter dig eller ställer orimliga krav.


Varmt välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Sommarjobb Peab Asfalt

Sommarjobb Peab Asfalt

18 december 2024

18 december 2024