OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!
ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad administratör som tycker om att samarbeta och vill ha nya utmaningar? Vi söker nu en ny kollega till oss på Administrativa enheten i Socialförvaltningen Nordost, inom funktionen köpta insatser.
Inom Förvaltningen finns det två administrativa enheter, Administration 1 och 2. Du kommer att arbeta inom Administration 2, som är inriktade på att ge verksamheterna stöd. Enheten har idag ca. 29 medarbetare, varav 9 medarbetare inom köpta insatser, som är placerade på Förstamajgatan, Tellusgatan och Hjällbo Lillgata. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår service och har organiserat oss inom funktioner för att kunna ge ett ännu bättre stöd till dem vi är till för. Vi är stolta över att vara en lärande organisation och söker nu en administratör som vill arbeta och utvecklas, i nära samarbete med Förvaltningens verksamheter.
Som administratör inom köpta insatser kommer du att ha en central och viktig roll inom förvaltningen. Du kommer att ha ett omväxlande arbete med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till förvaltningens medarbetare och chefer. Funktionens arbete utgår ifrån huvuduppdraget att säkerställa förvaltningens kostnader för placeringar och andra relaterade insatser. För att möjliggöra detta kommer dina arbetsuppgifter ha stor bredd och inkluderar både att skriva placeringsavtal och att hantera fakturor.
Låter det som en tjänst för dig? Då kan du vara den vi söker!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning administration, ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av fakturahantering och önskvärt om du arbetat som administratör inom offentlig förvaltning/myndighet. Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Proceedo och Treserva samt är en van användare av Excel.
Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt är lösningsfokuserad. Du är prestigelös och serviceinriktad. Vi söker dig som både är administrativt skicklig, strukturerad och bra på att koordinera frågor. Genom ett gott bemötande och lyhördhet skapar du förtroendefulla relationer med olika parter och handlar samtidigt i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen. Du har erfarenhet och förmåga av att arbeta i team där ni tar ett gemensamt ansvar för helheten. Du använder din tid effektivt, är noggrann och mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi kan komma att tillämpa löpande urval.
Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Som sökande till denna tjänst kommer du i ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Vi kommer att utgå från dessa i vårt urval och kommer därmed inte begära in något personligt brev i denna process.