OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ansvarsfull och snabblärd administratör på jakt efter en ny utmaning? Då kan det här uppdraget vara rätt för dig! Välkommen med din ansökan redan idag!
Om företaget
Trekantens plantskola är en del av koncernen Svenska skogsplantor. Svenska Skogsplantor bildades 1994 och är ett rikstäckande företag med specialistkompetens på frö, plantor och ett brett utbud av tjänster inom skogsskötselområdet. Att de är rikstäckande innebär att de finns nära dig, oavsett var du bor och var din skog finns. Svenska Skogsplantor levererar alltid frön och plantor av högsta kvalitet, anpassade efter olika regionala förhållanden.
Läs mer på www.skogsplantor.se
Om tjänsten
Tjänsten som utlyses är ett kortare uppdrag som administratör i en övergångsperiod för befintlig personal. Omfattningen av tjänsten är i dagsläget flexibel från halv- till heltid. Det viktigaste är att hitta rätt person för jobbet.
Arbetsuppgifter
Som administratör på Trekantens Plantskola kommer du erbjudas varierande arbetsuppgifter. Tjänsten innefattar administration av lön, fakturor och beställningar samt att vara behjälplig vid schemaläggning. Utöver administrativa uppgifter innebär jobbet även att hjälpa personal med diverse utmaningar, t ex att assistera med tidrapportering och andra digitala tjänster.
Formella krav
• Lön/administrativ utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem
• Du uttrycker dig väl på svenska, i både tal och skrift
• Körkort och tillgång till egen bil
Din bakgrund
I den här processen läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tror att du som söker är administrativt lagd, vilket syns genom dina tidigare anställningar. Du tycker om att jobba självständigt och är kommunikativ. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och fullt ansvar för dina arbetsuppgifter.
Du är van vid att arbeta som ett administrativt stöd och har ofta fått höra att du är både noggrann och effektiv i ditt arbete. Vidare är du anpassningsbar till den praktiska miljö jobbet utspelar sig i och lösningsorienterad i de utmaningar det för med sig. Du trivs och växer med eget ansvar och är trygg i din yrkesroll.
Personliga egenskaper
För att trivas i detta jobb krävs det att du tycker om att arbeta självständigt och är kommunikativ. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Din goda administrativa förmåga gör att du är bra på att arbeta strukturerat i en ostrukturerad vardag.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning 6 mån via Lernia/50-100%/Kalmar, Trekanten
Arbetstid
Dagtid 7-16
Tillträdesdag
Omgående eller enligt överenskommelse.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Forma framtiden med oss! Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson