Administratör sökes!

Administratör sökes!

Arbetsbeskrivning

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Sektor service ansvarar för måltidsverksamhet, lokalvård och fastighetsskötsel, skötsel av gator, parker och skog, anläggningsarbeten, ledningsnätsarbeten, reparations- och verkstadsarbeten för kommunens maskiner och fordon och vissa andra externt efterfrågade tjänster. Vidare ansvarar sektorn för att försörja kommunens verksamheter med lokaler och förvalta de fastigheter där kommunal verksamhet bedrivs för att vara beställarfunktion vid uppdragsgivna entreprenader och för att utveckla och förvalta de taxefinansierade verksamheterna VA (vatten och avlopp) samt eget ägt fibernät.

Tjänsten som administratör är på fastighetsavdelningen inom Sektor service och är placerad i Skövde kommuns stadshus.
Avdelningen har ca. 200 medarbetare som ansvarar för kommunens fastigheter.

ARBETSUPPGIFTER
Du blir del av en positiv och engagerad arbetsgrupp bestående av fyra administratörer i ledning av en kvalitetskontroller. Som medarbetare har du stor möjlighet att styra och utveckla ditt eget arbete och med detta följer ett stort personligt ansvar. Att avlasta varandra vid behov ses som en självklarhet, vilket leder till att rollerna blir bredare och verksamheten blir mindre sårbar. Dina huvudsakliga sysslor är de flesta förekommande arbetsuppgifterna inom fastighetsadministration, exempelvis in- och uthyrning, försäkringar samt besiktning av bostäder. Du utgår från kontorsplats i Stadshuset där du spenderar större delen av din arbetstid. Uppdrag som innebär kortare resor runt om i kommunen är vanligt förekommande. Förutom många interna kontakter i kommunens alla sektorer kommer du även ha regelbunden kontakt med privata hyresgäster och externa aktörer så som bostadsbolag, hantverkare och liknande. Arbetsuppgifterna kan med tiden komma att förändras inom ramen för arbetsgruppen administration. Den redan påbörjade digitaliseringen kommer att innebära mer och mer teknik i det dagliga arbetet.

KVALIFIKATIONER
Utöver en slutförd utbildning (på minst gymnasienivå) behöver du ha en flerårig arbetserfarenhet inom en administrativ roll. Kunskap om hyreslagstiftning samt erfarenhet av hyres- och fastighetsadministration är meriterande. Då tjänsten innebär så många personliga kontakter krävs mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska. Eftersom du i arbetet behöver ta dig till ett flertal olika platser runt om i kommunen fodras B-körkort.

Dina personliga egenskaper är av stor vikt när vi bedömer din lämplighet för tjänsten. För att fungera väl i denna roll behöver du ha sinne för ordning och reda. Du behöver även vara engagerad och ansvarsfull samt ha en förmåga att arbeta med flera processer parallellt. Det är mycket viktigt att du har en naturlig känsla för god service och är duktig på att kommunicera i både skrift och tal. Vi vill även att du delar kollegornas utvecklingsmotivation och självklara laganda.

ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skövde kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Liknande jobb


1 november 2024