Administratör sökes för långt konsultuppdrag till Statskontoret

Administratör sökes för långt konsultuppdrag till Statskontoret

Arbetsbeskrivning

Jurek söker nu efter en erfaren administratör för ett längre konsultuppdrag till Statskontoret i Stockholm. Du kommer arbeta brett med såväl mötesbokningar, protokollskrivning samt konferensplanering. Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad och trygg i dig själv. Vidare ser vi att du har god IT-kompetens och administrativ förmåga. 

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Nedan beskrivs exempel på arbetsuppgifter som uppdraget som administratören kan komma att omfatta.

• planera samt sköta administrativa rutiner och vara ett administrativt stöd till hela myndigheten,
• planera och samordna Statskontorets externa seminarieverksamhet, konferenser och workshops, vilket innebär att boka lokaler, svara för utskick och hantera anmälningar, ändringar och utvärdering, samt på plats stödja vid event,
• vara ett stöd för interna evenemang och utbildningsinsatser,
• arbeta utifrån fastlagda rutiner kring till exempel fikabeställningar,
• vara ett operativt stöd för verksamheten inom allehanda administrativa arbetsuppgifter,
• formulera, protokoll vid möten, samt dokumentation med mera vid större sammankomster inom myndigheten,
• hantera återkommande arbetsuppgifter,
• hantera många kontakter med anställda både fysiskt på plats och genom ansvar för ett antal funktionsbrevlådor,
• göra kalenderbokningar och mötesbokningar åt främst chefer men i viss mån även för kollegor,
• stödja kollegor vid frågor om resor och ansvara för dialogen med resebyrå,
• fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ,
• vid behov uppdatera myndighetens intranät efter genomgång av kommunikatör,
• skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll.

Vem är du?
Arbetet som administratör är en servicefunktion vilket ställer krav på att du är serviceinriktad. För oss innebär detta att du är tillmötesgående i ditt bemötande samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och få verksamheten att fungera smidigt.

Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att ha många olika kontaktytor internt och externt. Det är därför viktigt att du trivs i en sådan roll. Vi ser att du är lugn och trygg i dig själv och kan hantera stressade situationer på ett bra sätt.

Vidare har du förmågan att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt så att viktiga arbetsuppgifter upprätthålls. Du är flexibel och har därmed lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se lösningar i uppkomna situationer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du har lätt för att bygga relationer. Vi förutsätter att du har god IT-kompetens och en väl utvecklad administrativ förmåga.

Du ska även uppfylla nedan krav: 

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• digital kompetens inom Teams, ZOOM och liknande för att bistå med facilitering av möten
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt i tolv (12) månader på heltid (100%). Det finns möjlighet till förlängning i tolv (12) månader på konsultuppdraget. 

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 

Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! 
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024