Arbetsbeskrivning
Har du en avslutad ekonomiutbildning och en administrativ ådra? Är du även en hjälpsam och kommunikativ lagspelare som vill lära sig nya saker? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig! Ansök idag då vi tillämpar löpande urval
OM TJÄNSTEN
Vi söker en engagerad och serviceinriktad administratör som vill vara en del av vår kunds clearing/treasury operations-team. I denna roll kommer du att få möjlighet att arbeta både nära teamet och självständigt, och stötta deras projekt och även nyckelpersoner i organisationen. Med en central roll i verksamheten blir du en viktig del av att skapa struktur och framgång i det dagliga arbetet.
I rollen som administratör ansvarar du för att organisera och administrera uppgifter som sträcker sig från projektstöd till specifik personstöd. Dina arbetsdagar kommer att variera och du får chansen att utveckla din organisatoriska förmåga genom uppgifter som schemaläggning, planering och dokumentation. Du kommer att ha möjlighet att ta eget ansvar och få egna ansvarsområden som bidrar till verksamhetens smidiga gång.
Arbetstiderna är förlagda med viss flexibilitet, där du några dagar kommer att börja kl. 7:00 och andra dagar slutar du kl. 17:30. Vårt arbete bedrivs på kontoret, där din närvaro och engagemang är avgörande för att stötta teamet och bidra till en positiv arbetsmiljö. Detta är ett konsultuppdrag på minst 6 månader som förväntas pågå från 16 december - 25 juni 2025. Detta är ett heltidsuppdrag där du på veckobasis arbetar 38.5 h.
Du erbjuds
Hos oss får du möjligheten att utvecklas i en dynamisk och professionell arbetsmiljö med högt engagemang och stark laganda. Rollen ger dig värdefull erfarenhet av att arbeta inom en kritisk verksamhet, och vi erbjuder stöd och möjligheter för din fortsatta utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Övervakning och avstämning av betalflöden:
* Ansvara för att säkerställa att bankens betalflöden via Riksbanken sker korrekt och smidigt.
* Operativ likviditetshantering:
* Hantera och följa upp den dagliga likviditeten för att möta bankens operativa behov.
* Registrering och administration av betalningsuppdrag:
* Säkerställa att samtliga betalningar registreras och genomförs enligt uppsatta rutiner.
* Kontoavstämning och räntejusteringar:
* Utföra regelbundna kontoavstämningar och genomföra ränteändringar vid behov.
* SWIFT-meddelanden:
* Administrera och hantera inkommande och utgående SWIFT-meddelanden för smidig kommunikation mellan banker.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskoleutbildning inom ekonomi
- Tidigare arbetat inom service eller administration
- Mycket goda språkkunkaper i svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom treasury eller annat ekonomiområde
- Erfarenhet inom Excel och andra Office-program
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad & målmedveten
- Ansvarstagande & kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231