Administratör sökes omgående till Nykvarn

Administratör sökes omgående till Nykvarn

Arbetsbeskrivning

Är du den serviceinriktade administratören som vår kund behöver? Läs mer och sök uppdraget nedan - start för uppdraget är omgående och vi går igenom ansökningar löpande.

Om uppdraget

Nu söker vi en kunnig administratör till vår offentliga kund i Nykvarn. Uppdraget är på 75% fördelat på måndag-fredag, med start omgående och fram till 30 september med möjlighet till förlängning. Viss möjlighet till distansarbete finns. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.

Dina arbetsuppgifter

Uppdraget som administratör innebär ett självständigt arbete vilket förutsätter att du är självgående och kan driva dina processer framåt. Du samverkar med både interna och externa aktörer och därför är det viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll. Rollen som administratör innefattar många olika delar och kräver att du har en god förmåga att organisera, prioritera och hålla deadlines.

I arbetsuppgifterna ingår bl a:

- Planera och genomföra löpande daglig administration enligt gällande rutiner

- Hantering av barn- och elevärenden, t.ex. skolansökningar och fakturafrågor i administrativa system

- Ansvar för fakturahantering

- Administration av skolskjuts, rese- och inackorderingsbidrag

- Svara på frågor från vårdnadshavare och andra externa parter

- Publicera och uppdatera information på webb

- Hantera ansökningar till gymnasiet och godkännanden av komvux

Dina kvalifikationer

Som person är du flexibel, van att ta egna initiativ och har en hög servicekänsla och trivs i en miljö med många kontaktytor. Att vara noggrann och strukturerad med sinne för ordning och reda är ett måste i denna roll då du kommer att hantera myndighetsutövning och ha många olika arbetsuppgifter som löper parallellt.

Krav för tjänsten:

- God kunskap om offentlig förvaltning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet och vi ser gärna att du arbetat inom en kommunalt styrd organisation tidigare

- Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

- Goda kunskaper i Officepaketet och vana att arbeta i diarieföringssystem

Meriterande för tjänsten:

- Erfarenhet av att ha arbetat i administrativa program såsom Visma ekonomi och faktura, IST Extens/IST Förskola, UEDB, LEX samt Heroma

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 889 2300.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 april 2023
  • Ansök senast: 5 oktober 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024