OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster
Till vår kund i Borgstena söker vi omgående en administratör. Är du driven, prestigelös och kommunikativ så kan detta vara uppdraget för dig!!
Du blir heltidsanställd av Manpower och uthyrd till kunden under minst 6 månader, för rätt person finns stora möjligheter till anställning hos kund eller fortsatta uppdrag inom Manpower.
VIDA är Sveriges största privatägda sågverkskoncern med ca 900 anställda på 18 produktionsanläggningar, varav 9 sågverk. Produktionen är i huvudsak inriktad på konstruktionsvirke för en rad olika marknader. Ca 85% av produktionen exporteras till Europa, USA, Australien, Afrika och Asien. Försäljningen av sågade trävaror sker via försäljningsbolaget VIDA Wood. Verksamheten omfattar även hustillverkning, emballagetillverkning, strö- och pelletstillverkning samt biobränslehandel.
VIDA Borgstena är en producerande enhet inom VIDA-koncernen och består av ett större sågverk där grantimmer sågas och hyvlas till konstruktionsvirke och takstolar. Huvudmarknaden är Storbritannien.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten innebär att du arbetar i första hand som administratör men även i receptionen. Det är ett antal varierande arbetsuppgifter- exempelvis lättare ekonomiuppgifter, beställa förbrukningsmaterial och att sammanställa statistik mm. Du tillhör ett team på knappt 10 personer och du tar emot eventuella besökare samt hjälper övriga på företaget med administration och andra förekommande arbetsuppgifter.
I rollen ingår bland annat att man:
- Konterar fakturor och förbereder inför månadsavstämningar
- Boka hotell och bil mm åt säljare, servicetekniker mm
- Beställer förbrukningsmaterial
- Ser till att reception är välkomnande
- Posthantering, in och utgående
Vem söker vi till denna tjänst?
Du har arbetat som administratör i minst ett år och trivs med att ta egna initiativ och stötta övriga kolleger på kontoret/produktionen med administrativ hjälp. Vidare är du stabil som person, prestigelös och ser olika arbetsuppgifter som positivt inslag i din tjänst. Du har tidigare hanterat enklare ekonomiuppgifter och har erfarenhet av Officepaketet, speciellt då Excel. Du är noggrann, flexibel, strukturerad och ansvarsfull.
Då du kommer att ha kontakt med olika personer på företaget så är det en fördel om du har arbetat med administration på en tillverkande industri och har förståelse för den typen av verksamhet.
Viktigt för tjänsten
- Minst 1 års erfarenhet av administrativt arbete
- Kommunikativ och god serviceförmåga
- Duktig på Officepaketet, framförallt Excel
- Bil och körkort är starkt meriterande
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Manpower får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Manpower och uthyrd till kunden som ligger i Borgstena. Du arbetar måndag till fredag,07:30-16:00 med möjlighet till flex.
Kontaktperson:
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Fredrik Idoffsson på direktnummer 033-237043 eller via mail,
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 27 januari.
Varmt välkommen med din ansökan!