Administratör sökes till Arriva

Arbetsbeskrivning

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.




Arriva i Stockholm söker nu en administratör till Fastighetsavdelningen. Är du en strukturerad och utåtgående person som tycker om att lösa administrativa problem och uppgifter. Din roll är mycket viktig för Arriva då din uppgift kommer att vara att säkerställa att alla kostnader kommer in på rätt månad och konteras på rätt period. Du kommer också att vara den som bevakar onormala kostandsflöden och är en nyckelperson i Fastighetsavdelningens månads och årsbokslut. Vi arbetar i systemet SAP, så erfarenhet från detta är meriterande - välkommen in med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Din roll blir en central del av fastighetsavdelningen och du kommer att kommer att rapportera till Fastighetschefen samt arbeta i ett nära samarbete med våra leverantörer.

Arriva är starkt värderingsstyrt med stora ambitioner att växa de kommande åren. Du kommer till ett internationellt bolag som satsar på sin personal samtidigt som vi just nu investerar stora resurser på nya system och förbättrade arbetsmetoder för att öka kvaliteten för sina resenärer. Arriva har starka ägare i ryggen med uthållighet för stora verksamhetsförändringar.

Du kommer få en avgörande roll i en bransch som fyller en viktig samhällsfunktion då bra kollektivtrafik inte bara är en förutsättning för ett fungerande stadsliv utan också viktigt för miljön. Avdelningen som du kommer att tillhöra är ganska ny i sin konstellation så du kommer ha stora möjligheter att tillsammans med ditt team forma arbetsprocesser och arbetsmiljön inom teknikavdelningen Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder dessutom ett attraktivt förmånspaket.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll som administratör kommer du ha det övergripande ansvaret för leverantörsfakturor, bokning av kostnader på rätt månad och konto. Dessutom kommer du att jobba tillsammans med Arrivas Business Controllers för att säkerställa aktuella resultat för fastighetsavdelningen.Du kommer att jobba tillsammans med ytterligare 25 medarbetare. 

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:


• Göra inköp mot våra avtalsleverantörer av material/tjänst som verksamheten kräver.
• Skapa och hantera inköpsanmodningar
• Följa upp beställda varor/tjänster
• Genomföra godsmottagningar
• Hantera inkommande fakturor i befintligt system.
• Kontakt med leverantörer
• Följa upp pågående arbeten och/eller projekt

Utföra förekommande

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer ha din placering i Ulvsunda. Du rapporterar direkt till Fastighetschefen. Tjänsten är på heltid och startar så snart rätt person kan vara på plats.

VEM ÄR DU?

Vi söker en strukturerad och öppen person som har erfarenhet av liknande administration. Du bör dessutom ha erfarenhet SAP eller liknande system som använder sig av inköpsanmodningar vid beställning av varor och tjänster. Du har ett genuint intresse för människor och är en person som gillar att nätverka både internt och externt. Du är analytiskt lagd men kan samtidigt ta tag i saker på egenhand

I din roll är det viktigt att du är en god kommunikatör eftersom du kontinuerligt kommer att kommunicera med allt ifrån leverantörer, verkstadschefer, trafikchefer och trafikhuvudmän. Din resultatorientering och din förmåga att se långsiktiga lösningar kommer vara vitala för organisationen. Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.

INTRESSERAD?

Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi hantera endast ansökningar via hemsidan

Vid frågor kontakt gärna Fastighetschef, Mikael Åkesson: mikael.akesson@arriva.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arriva Sveriga AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

Liljeholmsstranden 5
None

Postadress

Årstaängsvägen 9, 6tr
Stockholm, 11743

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024